Jump to content

Ik overweeg om een nieuw windscherm op m'n 1300 te plaatsen.

Het beste is er wat af. Lichte krasjes en vlekjes die ik er niet meer goed uitkrijg.

Liefst zelfde afmetingen als origineel of ietsje kleiner mag ook.

Groter zeker niet! Vind ik niet mooi.

Iemand tips waar ze te vinden voor een mooie prijs? Onder de €100 zou leuk zijn :)

Grts,

Nick

Edited by Viffer

Featured Replies

Heb de mijne bij CalSci vandaan, kun je zelf de maat en de kleur aanpassen.

Er zijn voor veel motortypen (oa ST1300) een uitgebreid aantal afmetingen.

Kijk maar eens voor de grap. De mijne (Tinted Shorty) komt er vandaan.

Topruitje! En neen, ik heb geen enkel belang bij dat bedrijf...

43638459-A71D-4950-886D-97C157F5692D.thumb.jpeg.82915388220dd98a4d1c794776b1b914.jpegB5C6768C-4430-4F74-9BE6-6370C8BDE9B6.thumb.jpeg.a0e70698ad776ef926d68653648f02ea.jpeg

Mijn TomTom lijkt te zweven, maar dat komt door mijn steuntje...

262A42A4-3225-4AFC-BA6D-EB34389A732A.jpeg.3f2cd521f577d81098511aeaf1c8da4f.jpeg

• Author

Hey Jan,

Ziet er wel een mooi ruitje uit. Staat wat sportiever ook.

Als het naar boven staat zit je dan nog wat uit de wind?

Net eens gekeken, spijtig dat ze enkel de getinte versie hebben in die afmeting. Heb liever de gewone.

Edited by Viffer

Als je m een centimeter of 15 omhoog zet ben je alle turbulentie kwijt.

Ik wilde speciaal de getinte omdat die mooi bij mijn motor kleurt.

Weet het niet zeker, maar is de “kleinste” transparante niet ongeveer net zo kort?

De kleur van het scherm is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar is de hoogte niet ook afhankelijk van de lengte van de rijder?

Ik bedoel, met mijn 1.73 mtr 'verdwijn' ik al compleet achter het standaard windscherm in de hoogste stand, hahahaha!

En ja, als je kunt proefrijden lijkt me dat ideaal bij de keuze van een andere maat windscherm.

Succes met je keuze @Viffer

:good:

De TDT wordt, normaal gesproken, tweemaal per jaar gehouden in het Brabantse Teteringen. @PanGert is de gastheer en zijn vrouw Jannie de gastvrouw. De ruimte die beschikbaar wordt gesteld is, hun grote privé-garage.

Je kunt daar allerlei onderhoud plegen aan je fiets, al dan niet onder supervisie, als je een bepaalde klus niet aandurft. Je kunt zelfs klussen laten uitvoeren, waar je niet van dacht dat ze bestonden. Je moet dit natuurlijk wel tevoren afspreken, met de klussenaar die dit gaat doen.

Bovenal is dit een hele gezellige dag, waar je de andere forumleden in real-life ontmoet. Het is wat mij betreft het kersje op de forumtaart!!! :Smile: