Jump to content

ST 1300 Review op Youtube 'Kan hij nog mee in 2020?'

Hi mede Pan fans. Ik ben best wel nieuw hier. Überhaupt ook als Panrijder. Ik heb me hier uiteraard al netjes voorgesteld als niet lid maar ik moet ook gewoon eerlijk zijn dat het mij niet lukt om dagelijks het forum te bekijken om alle nieuwe posts bij te houden...

Desalniettemin ben ik zooooo gelukkig met mijn Pan! Beste wat mij in jaren op motorgebied is overkomen. Ook vandaag weer door weer en wind probleemloos naar mijn werk gereden.

Hoe dan ook, ik heb er een heel eerlijke review over gemaakt op mijn

. Ik vond dat ook wel een beetje nodig want ik vind eigenlijk dat er niet heel veel écht volledige reviews zijn. Die van mij is niet de beste moet ik zeggen, maar ik heb er wel zoveel mogelijk mijn mening in gestopt. En klaarblijkelijk weet men het tot nu toe ook redelijk te waarderen. Misschien kunnen jullie je erin vinden, misschien ook niet. Laat dat gerust in de reacties hier of onder
weten.

Waar ik verder ook wel naar uitkijk is om eens met de medegestemden (lees de andere Pan rijders) een keer een tourtje te maken. Worden die hier ook georganiseerd? Lijkt me super leuk om eens in het echt ervaringen te delen afgewisseld met wat mooi stuurwerk! Welk topic kan ik daarvoor het beste bekijken? Weet iemand dat?

Tot snel hopelijk!

Pepijn alias Chiefpep

Miniatuur.jpg.005d77c7ac35e0dbcd6dfcd60d50ee05.jpg

Featured Replies

Ondertussen heb ik ook jouw video grotendeels bekeken. Eerlijk gezegd, hier en daar heb ik een stukje overgeslagen, want bijna 45 minuten luisteren naar een Amerikaans/Engels sprekende Nederlander valt niet mee, alhoewel ik moet zeggen dat je er prima mee weg komt! ;)

In detail valt er nog veel over te zeggen, maar ik vind dat je een knap stukje werk hebt afgeleverd! Uiteraard is een mening ook maar een mening, maar ik kan me er wel in vinden.

Overigens zijn er wel meer van dergelijke video's te vinden op joetjoep hoor, even goed zoeken.

Bedankt voor het vele werk ter promotie van de ST1300!

• Author
Klopt helemaal wat je zegt! Wilde het niet inkorten en tegenwoordig doen de langere video's het bijzonder goed, dus heb het maar zo gelaten ;) Het is ook meer een persoonlijke/emotionele video dan een zakelijke geworden. Moest het gewoon kwijt! :)

Hey Pepijn,

Ik heb in het verleden al eens een video bekeken van een van je caferacer projecten daarmee dat die stem van de video al een belletje liet rinkelen :).

Leuke video, heb hem helemaal uitgekeken het deel van de vergelijking met BMW en het Apple-Android verhaal snap ik volledig.

Waarom 10,15,20k geven aan een nieuwe of recente touring/allroadbike als je voor een fractie van dat geld een ST1300 kan kopen.

Ik ben zelf 29 jaar en heb 1 maand geleden een ST1300 aangeschaft, en inderdaad wat een leuke moto!

Ik krijg ook reactie's van sommige personen van "huh een touringmoto op jou leeftijd" ik hoor ze al denken SAAAI!

Niets is minder waar ik kan echt meer genieten van te rijden met een touring dan met bv een racemoto.

Ik heb ook een CBR1100xx carbversie welke ik gebruik als het wat sportiever mag maar dat is echt iets helemaal anders.

Ik ben hier ooit terechtgekomen omdat ik met een ST1100 caferacer achtig projectje bezig ben. Niet iets alledaags en ik doe het op mijn (tov jou) amateuristische manier maar ik hoop het toch ooit af te zien geraken. Met de geboorte van mijn dochtertje ligt het wat stil.

Trouwens door dat project bij jou video's uitgekomen.

Ik wens je nog veel succes met je Pan en je video's! ;)

Grts,

Nick

[quote="Viffer, post: 242427, member: 2471"

Ik ben zelf 29 jaar en heb 1 maand geleden een ST1300 aangeschaft, en inderdaad wat een leuke moto!

Ik krijg ook reactie's van sommige personen van "huh een touringmoto op jou leeftijd"

Geen nood hoor. Ik ben 10 jaar ouder en zelfs met 39 jaar op de teller zijn er mensen die verdwaasd kijken als de helm afgaat. Langharige metalhead en geen chopper of bobber? Onder de 50 jaar oud en een jaren 90 sport-tourer ipv een gloednieuwe 200pk supersport? Onbegrijpelijk :questionmarks:

Hoeft gelukkig niemand behalve jijzelf te snappen. Iedereen op dit forum weet waarom we ST's rijden!

Ben het met @PandaBlack eens.

Veel jongere motor rijdende kennissen van mij reageerde verbaasd over het feit dat ik bewust heb gekozen voor een 20 jaar oude Honda (ST1100) motor.

Er wordt bij de jongere generatie meer in stoer, imago en kostprijs gedacht dan "wat voor een type motorrijder ben ik".

Gelukkig ben ik al vroeg met mijn rijschoolhouder in gesprek gegaan en die gaf aan dat hij vond dat ik een rustige defensieve motor rijder ben, die hij vooral op een (sport)toer fiets zag rijden.

Mede daarom de eerste maanden rond gereden op een 21 jaar oude Deauville.

Op zich prima (eerste) fiets maar ik kon niet wennen aan de combi van 2 pitter twinspark en cardan. Om over het gekloot met neutraal maar te zwijgen lol.

[iSPOILER]Deauvilles zijn er berucht om dat ze zich lastig in neutraal laten schakelen in stilstand.[/iSPOILER]

Dus dat is ook wat ik mijn jongere kennissen aan voorgeschiedenis voorschotel wanneer het over mijn bewuste motorkeuze gaat.

Een enkeling heeft inmiddels ook een stukje mogen rijden en eerlijk is eerlijk men is blij verrast.

Tuurlijk kopen ze er geen ondanks de rit want trouw aan de eigen (wan)smaak .. Maar de vooroordelen (sloom, niet lekker rijden, oudbollig) verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Tevens vertel ik ook altijd dat de Pan zo populair was en is (endus zoveel verkocht is) dat ik bij schade en onderhoud eigenlijk altijd wel redelijk betaalbaar aan onderdelen kan komen en/of geholpen kan worden.

Probeer dat maar is bij je BMW of Harley dealer onderhouden fiets.

Blijft het uiterlijk over ... Mooi is een kwestie van smaak en voorliefde. ;)

Ik word warm niet warm van de nieuwste generatie Ferrari's des te warmer krijg ik het bij het zien van een Ferrari F40.

Ook dat gegeven wordt doorgaans goed begrepen.

Edited by Tiesemans