Heb een tijdje terug de 2e lamp ook aangesloten (parallel); werkte op zich prima.
Daarvoor ooit al eens meegemaakt dat de verlichtingsschakelaar (rechterkant stuur) een keer haperde; ook opgelost.
Nu werken beidde koplampen niet meer.
- Zekering nagekeken /-gemeten = in orde
- lichtschakelaar gecontroleerd -> deze leek ook goed te werken
- relais kon ik niet vinden (grootlicht relais werkt wel, voelde deze ook schakelen)
- al lezend begrijp ik dat alleen modellen met ABS een relais voor dimlicht hebben (ik heb een oudje van 1991 en zeker géén ABS)
- kon de witte (originele) draad ook niet meer traceren in de kabelboom, noch op enige stekkers (weet niet zeker meer of deze witte draad ook op de lichtschakelaar zat.
Kortom, ik tast nu een beetje in het donker.
Heeft iemand een idee / goede tip wat ik verder zou moeten doen?
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Hoi,
Heb een tijdje terug de 2e lamp ook aangesloten (parallel); werkte op zich prima.
Daarvoor ooit al eens meegemaakt dat de verlichtingsschakelaar (rechterkant stuur) een keer haperde; ook opgelost.
Nu werken beidde koplampen niet meer.
- Zekering nagekeken /-gemeten = in orde
- lichtschakelaar gecontroleerd -> deze leek ook goed te werken
- relais kon ik niet vinden (grootlicht relais werkt wel, voelde deze ook schakelen)
- al lezend begrijp ik dat alleen modellen met ABS een relais voor dimlicht hebben (ik heb een oudje van 1991 en zeker géén ABS)
- kon de witte (originele) draad ook niet meer traceren in de kabelboom, noch op enige stekkers (weet niet zeker meer of deze witte draad ook op de lichtschakelaar zat.
Kortom, ik tast nu een beetje in het donker.
Heeft iemand een idee / goede tip wat ik verder zou moeten doen?
Alvast bedankt