Jump to content

Op 18 augustus heb ik deelgenomen aan de individuele voorgezette motortraining bij Allroad Motard.

https://allroadmotard.com/

Van 09.00 tot 17.00 bezig geweest met behendigheidstraining, openbare weg training, rem- en bochtentechniek, anticiperend rijden en onverhard rijden.

Door dit 1 op 1 te doen heb ik maximaal kunnen profiteren. Veel geleerd en ... ook afgeleerd.

Geweldige ervaring en een aanrader!

Featured Replies

Altijd een aanrader

ik heb het gedaan bij de politieschool in Apeldoorn

je steekt er altijd iets van op

als is het maar defensief rijden en kijken

en formatie rijden is ook wel een ding, wanneer je in groepen rijd

succes

:biker:

@Tiesemans

ik heet wel geen [uSER=1670]@Rob@ST1300[/uSER] maar het nuttigste wat ik geleerd hebt is vertrouwen,

met losse handen in de 3e versnelling over een houten balk rijden, om aan te geven dat wanneer je een obstakel op de weg hebt, er het beste vol overheen kan gaan ( als het niet anders kan natuurlijk ) niet op het allerlaatste moment een rare actie uitvoeren

je zult verbaast zijn dat de motor het obstakel met gemak neemt,

en het verstandigste wat ik afgeleerd hebt is een provinciale weg opdraaien vanaf de zijkant ( direct naast de weg )

je leert Bijv. een weg met bomen 15 tot 20 meter terug al te stoppen, dan kan je de weg helemaal overzien,

dan sta je niet snel voor een verassing ( ff een auto of motor over het hoofd Gezien )

dus een aanrader, al rij je nog zo lang, het maakt je scherp

succes

:biker:

@Tiesemans

Een VRO kun je het beste zelf uitvoeren zodat je vanuit eigen behoefte, en vanuit aanwijzingen van de instructeur, erachter komt wat je zelf kunt aanleren en/of afleren.

Wat ik geleerd heb is mijn vaste positie op de weg los te laten ( midden op je eigen rijbaan zoals geleerd met A halen). Nu is dit geheel afhankelijk waar het eventuele gevaar vandaan kan komen. Bijvoorbeeld rijtje geparkeerde auto's rechts, verplaats mij dan richting de midden as ( mits er geen tegemoet komend verkeer aan komt ) . Fietsers die in de verte rijden en stoppen met trappen, extra in de gaten houden gaan dan meestal afslaan. Zo maar paar voorbeelden uit de cursus slim door het verkeer knmv.

Lijkt op VRO-risico, veiligheidszones om je heen creëren, vluchtwegen zoeken en ver vooruit kijken. Lijkt wel motorrijden...

[/quote

Klopt, heb ik ook gedaan. Slim door verkeer en vro risico lijken erg veel op elkaar qua cursus. Maar allebei leuk en erg leerzaam, houd je scherp.