Jump to content

wat is een mooie route naar Zwitserland?

Hallo allen, ik reed vaker naar Zwitserland , via Duitsland en / of Frankrijk, maar altijd via snelwegen. Heeft iemand een leuke alternatieve route voor mij? Ik plan een reis van 8 dagen in september...

Featured Replies

Zelf reed ik destijds via de snelweg naar Koblenz en dan langs de Rijn naar Bingen. Vandaar snelweg naar Zwarte woud voor een overnachting. Vandaar naar Schaffhausen voor CH. Maar dat is afhankelijk van waar je naar toe gaat in CH.

Terug ging ik via Chamonix naar Lyon, door de Beaujolais en de Ardennen naar huis.

Wellicht radicaal maar is GEEN route uitstippelen een idee? Alleen grofweg de grote markeer plaatsen noteren en rijden waar de weg naartoe leidt. Heerlijk de B wegen nemen en navigeren op gevoel. Komt zo de mooiste plaatsen tegen die via een vaste prik route misschien gemist worden.
Zelf route maken 1e stuk Maastricht...Verviers..naar Luxumbourg...langs oostkant..dan oostelijk Frankrijk stukje Duitsland richinting Strassbourg dan doorsteken naar Baden Baden..route 500 door zwarte woud richting Schaffhauzen. Is wel minimaal 2 dagen maar je komt op plekken waar je nooit komt...tip na Verviers navigatie op autowegen vermijden zetten...en niet te veel route punten ...ook automatisch herberekenen juist aan zetten...maar vooral op kompas rijden...en de leukste weg kiezen..soms nationaal soms wat kleinere wegen...Grootste valkuil is te veel kleine wegen nemen....dan heb je 8 dagen nodig om in die Schweis te komen...heel veel toer plezier....