Jump to content

ik ben op het forum van alles tegen gekomen in verband met de remmen.

zo ook dit,

dat zou de werking moeten zijn voor de voor/achterrem maar volgens mij zit er geen beweging in.

je zie ook door het egale kleur dat hier ook niet veel aandacht aan is gegeven.

IMG_1441.thumb.JPG.2666fc15afc0dc6e42f1b3a73b7f5aeb.JPG

zal het werkplaathandboek een over raadplegen. :)

Featured Replies

• Administrators

De slag die de klauw moet maken is maar vrij klein hoor. En wat er dan in- en uitschuift zit in dat zwarte rubber mofje; zie je dus ook niet meteen.

Of je DCBS goed werkt kun je bij iedere rit testen, mits je voldoende gevoel in je motor hebt. Gewoon een keer stevig (niet eens hard!) remmen tot stilstand, en je voorrem ingeknepen houden als je stilstaat. Laat je 'm dan na een paar tellen los, dan voel je je motor een heel klein beetje in de veren zakken als alles goed is.

Tijdens het remmen veert je voorvork in (schijnbaar zwaartepunt schuift naar voren) en in combinatie met de hoek van het balhoofd wordt daardoor je wielbasis fractioneel korter. Zolang je wielen niet kunnen draaien kan de vering niet weer volledig uitveren; daarvoor moet de wielbasis immers weer langer worden. Als je achterrem niet meegenomen werd door je voorrem zal je achterwiel dus kunnen uitrollen als de voorvork zich weer strekt, en dan voel je dat 'zakkertje' niet.

Werkt uiteraard ook omgekeerd, door de achterrem (vrij stevig, maar rem jezelf niet onderuit!) vast te houden.

Deze linker voorremklauw zou je aan de bovenkant naar voren moeten kunnen bewegen, ( een beetje) zo niet, alles demonteren, en een nieuw veertje plaatsen.

Deze kun je hier op het forum bestellen.

Je remvloeistof zou ik ook ff checken, ik krijg het idee, na jou vorige post(en) dat deze motor heel wat onderhoudsbeurten heeft overgeslagen :rolleyes:

• Author

je zou denken aan de meegekregen facturen dat de motor tiptop in orde werd gehouden.

maar niet is minder waar.

je kunt wel elk jaar motor olie vervangen en wat kleine dingen.

maar verder dan dat wordt er niet naar gekeken. grrrrr. ervaring voor de volgende pan.

ach je moet maar denken, je ''ongeluk'' kán je nu geluk brengen......

Dat je koelvloeistof reservoir óók leeg was geeft ook te denken...

• Author

Deze linker voorremklauw zou je aan de bovenkant naar voren moeten kunnen bewegen, ( een beetje) zo niet, alles demonteren, en een nieuw veertje plaatsen.

Deze kun je hier op het forum bestellen.

Je remvloeistof zou ik ook ff checken, ik krijg het idee, na jou vorige post(en) dat deze motor heel wat onderhoudsbeurten heeft overgeslagen :rolleyes:

de linker voorremklauw beweegt inderdaad en klein beetje, dus ik kan met en gerust hart slapen. hi

toch en beetje WD40 gebruikt

• Author

pfff, ben blij dat jij dat oke vind. ik wist dit niet zelf.

gelezen op het forum over en een sterkere veertje misschien al gedaan met deze fiets.

ga het koelwater eens in de gaten houden.

het expansie vatje is er toch op ontworpen dat er genoeg water in de radiateur zit.

door afkoelen ontstaat er onderdruk en door dat vacuüm gaat er water van expansievat naar radiator.:cool:

Persoonlijk zou ik het voorwiel demonteren en de klauwen losmaken en de remblokken eruit halen om alles eens een flinke poetsbeurt te geven.

Zuigertjes zover mogelijk uitpompen om te poetsen.

Nadien de zuigertjes wat invetten met de blauwe tube.

• Author

[ATTACH=full]35543[/ATTACH]

Of anders een beetje remvloeistof op de zuigertjes.

is een tube in bestelling bij onze oosterburen:)

0CE3C735-669A-4675-B60E-2AF84E7E4BFB.thumb.jpeg.0cb42c7701f877cd781d809daf5156c6.jpeg

zo tube is binnen 180gr genoeg voor vele jaren

Edited by Pan 1300