Jump to content

Featured Replies

Komt me bekend voor. Is eerder een draadje over geweest. Na lang zoeken bleek een of ander retourgaatje ergens verstopt te zitten. Even de zoekfunctie hier gebruiken.
  • Author

Hoi iedereen

Ik heb st 1100 van 97 met abs en gekoppeld remsysteem

Fantastische motor

Nu heb ik achteraan nieuwe remblokken geplaatst en nu zit ik met het probleem als ik mijn rem pedaal gebruik dat de twee buitenste rem cilinders blijven vast zitten

Oliedruk gaat niet weg

Als ik eventjes de toevoerleiding los draai en terug dicht is de druk weg en is alles terug los

Help

West er iemand waar het probleem zit

Mvg. Marc

Edited by Marc Van Vaerenberg

• Moderators

Controleer de hoeveelheid remvloeistof in het achterste reservoir , mag niet hoger dan max zijn.

Kijk ook eens naar je rempedaal , komt deze wel helemaal terug naar boven.

Veer hoort hem goed terug te trekken , zo niet dan blijft er druk op de zuigers staan omdat het retour gaatje in de voetremcilinder niet vrij komt.

(zorg dat je rempedaal vrij van vuil vet is , daar waar het scharnierpunt zit.

Een aantal jaar geleden ook eens gehad. Bleek bij mij ook de remvloeistof te zijn. Ik zie dat er meerdere stemmen hiervoor zijn, dus daar zou ik als eerste eens naar kijken.
  • 2 weeks later...
Bij mij waren het stukjes remleiding die van de binnenkant loslieten en de klauwen verstopte. Je kon blijven spoelen (ontluchten zonder lucht), na een paar ritten zaten ze weer vast. Stalen remleidingen gemonteerd (samen met de andere Dennis). Daarna nooit meer last van gehad.

De verstopping zit waarschijnlijk bij het retourgaatje in de master cilinder (dat is de cilinder waarmee je de druk opbouwt, dus vlakbij je rempedaal).

Hierdoor kan de vloeistof niet meer retour stromen en blijft er dus druk op je klauwen staan.

Als je nog met je originele remleidingen rondrijdt zou het zomaar kunnen dat de verstopping komt doordat de binnenkant van je remleidingen langzaam aan het loslaten is zoals @DennisMe al schreef.