Als de motor een paar dagen niet gebruikt is en ik zet het contact aan, gebeuren er allerlei vreemde dingen. De dashboardverlichting knippert (soms op volle sterkte, maar meestal op halve kracht), de (led) stadslichtjes en (led) dagrijverlichting branden niet en slechts één (led) koplamp brandt. De knipperlichtindicator op het dashboard en de (led) controlelampjes in de spiegels knipperen wel, maar de knipperlichten zelf niet. Druk je op de startknop, gebeurt er niets en hoor je een alleen een lichte klik. Laat je vervolgens het contact een tijdje aanstaan en je frunnikt wat met de diverse schakelaars op het stuur, dan werkt op enig moment alles weer zoals het hoort. Dit verschijnsel is begonnen na een week vakantie waarin ik veel in de regen heb gereden (knipperlichten deden het toen opeens niet meer, maar na een tijdje rijden weer wel). Thuis gekomen heb ik de motor gewassen en gepoetst, waarna de bovengenoemde problemen zijn begonnen. Wat heb ik inmiddels gedaan: Alle contacten bij de zekeringkastjes en de diverse relais nagelopen en ingespoten, de schakelaar van de zijstandaard ingespoten en de behuizing van de startknop en lichtschakelaar opengemaakt en ingespoten (weet iemand trouwens of je de gaskabels van het gasklephuis moet losmaken om de beide helften van de behuizing van het stuur af te halen? Mij lukte dat namelijk niet en ik had geen zin om de gaskabels los te maken) . Hierna werkte alles weer goed. Tot vanmorgen dan..
. Net weer het contact een tijdje laten aanstaan en de diverse stuurschakelaars meermaals aan/uit gedaan en nu is het weer goed. De schakelaar voor de knipperlichten heb ik nog niet gecheckt. De accu is vorig jaar vervangen en de druppellader geeft 13,5 volt aan. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
1