Jump to content

Gelukkig niet met de motor......

Gisteren een bijna aanvaring met een ree.

(Geen idee of de MP4 videos het doen...…….. De ene is met normale snelheid de ander 4x vertraagd)

ree1.JPG.e0b3c32de4727f4e38178a3b20d02845.JPG

ree2.JPG.8ba81a68503ed09bd78052552c32a3d0.JPG

ree3.JPG.3de0582165f621c106cb92ce851fac4f.JPG

[ATTACH type=full" align="left]26200._xfImport[/ATTACH]

[ATTACH type=full" align="left]26199._xfImport[/ATTACH]

Edited by MaHeDu

Featured Replies

Komt zo maar een dierentuin voorbij rennen in 4 seconden; dom als een gans, snel als een gazelle, blind als een mol, rent als een kip zonder kop, dan kiest dit uilskuiken het hazenpad en wint daarmee de poedelprijs.

Maar wat een mazzel heb je gehad! Ik heb in het donker een noodstop gemaakt voor een motormuis die gewond op de weg lag, zijn BMW een eind verder opgeraapt en de dode ree lag een stuk verderop in de berm. Veel schade. Gelukkig waren de verwondingen beperkt tot schaafwonden, kneuzingen en een flink gescheurd pak. Leve het zoab..

Zo, dat is dan wel eens schrikken. Of eigenlijk gaat het zo snel dat je geen tijd hebt om te schrikken. Dat komt daarna pas, als je je realiseert hoe dit had kunnen aflopen. Gelukkig bleef het daar bij en hou je er een mooi filmpje aan over. :Smile:
Oef, daar komen jij en de ree goed weg. Ik heb ook zoiets mee gemaakt in Noorwegen, maar dat liep anders af: ik reed op mijn motor achter een auto in bosrijk gebied. Ik zie plotseling dat vlak voor de auto een ree uit de rechterberm komt en over de weg springt. Ze werd geraakt op de achterflank, ik hoorde de klap, en ze vloog met de vier pootjes gespreid tollend door de lucht en kwam meters verder in de linkerberm terecht. In Noorwegen moet je verplicht stoppen als je een dier aanrijdt. Dat deed de auto voor mij ook. Ik reed er achter en ik ben niet gestopt: ik moest met een strakke planning de veerboot naar Denemarken halen. Ik dacht toen wel, stel dat ik die ree op mijn motor had gekregen. Daar krijg ik het nog steeds koud van...

Edited by DuinPan

Uitstekende reflex en gelijk naar de hoek gestuurd waar vanuit het wild komt en niet de hoek gekozen waar naar het wild rent.

(Dat doen best veel mensen nog verkeerd met alle gevolgen van dien).