Jump to content

Handvatverwarming of verwarmde handschoenen

Helaas heeft mijn Pan geen hvv. Ik had dat wel op mijn CBR geplaatst en was daar best tevreden over.

Nu twijfel ik of ik hvv ga opbouwen of moet kiezen voor een set verwarmde handschoenen.

Was zou jullie keuze zijn en waarom?

Featured Replies

Ik heb ook beide, want met alleen handvatverwarming hou ik mijn handen niet warm als het koud is. Met de handschoenen wel. En die kabels zitten in de winter gewoon in mijn jas, achter de binnenvoering; geen last van.
Ik sluit me ook aan bij de anderen. Ik heb ook beide en het is erg prettig, om afhankelijk van de temperatuur of de hvv of de verwarmde handschoenen te gebruiken. Daarnaast heb ik overigens ook verwarmde sokken en een verwarmd vest. Met name de sokken zijn een waar genoegen. Nooit meer koude voeten.
Zelf alleen handvat verwarming. Geen ervaring met die op de pan naar in Januari met lessen was ik blij dat dit ook op de lesfiets zat. Op mijn Sparta sport had ik van die ouderwetse moffen (niet duitse toeristen naar hoezen die op het stuur zaten). Handschoenen en de moffen was altijd heerlijke warm. Verwarmde handschoenen lijkt mij ook een gehannes met labels en batterijen.
Ik heb bijde, hvv gebruik ik eigenlijk alleen in de prille uurtjes van de lente en herfst, dan is het nog net te koud voor mn gewone handschoenen en al te warm voor de verwarmde winterhandschoenen. Tevens kan je ook hvv kopen icm speciale handschoenen met een soort warmte mesch geïntegreerd die de warmte ook naar boven exporteert

Afgelopen herfst/winter een handvatverwarming gemonteerd. In combinatie met goede handschoenen is dit prima te doen met de Nederlandse winters. Het werk wat je er van hebt valt best mee, het genot is groot.

Wanneer verwarmde handschoenen zorgen voor extra kabeltjes zou ik daar niet aan willen beginnen, op de motor wil ik vrijheid hebben in mijn beweging.

Ik heb handschoenen met accu gekocht om die vrijheid te behouden, en kan je zeggen sochtends vroeg met -2 vertrekken uit Limburg om 2 uur laten aan te komen in Reeuwijk waren die handschoenen wel erg lekker hoor
  • Author

Dat leek mij ook het meest handige, met accu heb je geen last van draadjes die in de weg kunnen zitten. Volgens mij kun je ook een uur of 4 rijden met die accu. Nadeel is wel natuurlijk wat @Nosegear zegt, je zult ze in de zomer ook regelmatig moeten opladen anders is de levensduur snel voorbij.

Als ik de verlichting ga aanpassen aan de voorzijde misschien toch maar gelijk hvv aansluiten als de kappen er af zijn en dan kijken voor een set handschoenen met accu.

Edited by panman1100

Ik heb bewust verwarmde handschoenen met bedrading genomen, zonder batterijen, om niet te hoeven bijladen in de zomer en niet met een lege batterij te staan als ik 's middags weer terug rij vanuit de randstad naar Limburg. Die bekabeling valt heel erg mee. De voeding zit rechts onder het afgesloten vakje. Dan met een kabel naar de jas en dan binnendoor de jas naar de handschoenen. Alls vrijheid om te bewegen. Ben al een paar keer vergeten om de voeding los te maken als ik ging tanken, maar dat trek je gewoon los. Je zit echt niet vast aan de motor.

Is wel moeilijk zwaaien naar andere motorrijders met die verwarmde handvatmoffen van Rob's Accessoires :rolleyes:

Dat wordt een saaie winter...

Ow, ik bedenk me nog een reden voor handvatverarming: Op sommige dagen in het voorjaar is het 's ochtends te warm voor de winterhandschoenen maar nog net wat te fris voor de doorwaaihandschoenen. De handvatverwarming dan even aan is wel ideaal. Die keuze kun je met dikke winterhandschoenen niet on-the-ride maken.

Ik heb bewust verwarmde handschoenen met bedrading genomen, zonder batterijen, om niet te hoeven bijladen in de zomer en niet met een lege batterij te staan als ik 's middags weer terug rij vanuit de randstad naar Limburg. Die bekabeling valt heel erg mee. De voeding zit rechts onder het afgesloten vakje. Dan met een kabel naar de jas en dan binnendoor de jas naar de handschoenen. Alle vrijheid om te bewegen. Ben al een paar keer vergeten om de voeding los te maken als ik ging tanken, maar dat trek je gewoon los. Je zit echt niet vast aan de motor.

Dit is ook ongeveer mijn motivatie, op een verschil na: Ik heb mijn handschoenen gekocht in 2004 (ff de factuur opgezocht), voor toentertijd 149 eurootjes. Toen waren er nog geen handschoenen op batterijen, enkel met snoertje. Een hele investering toen, maar aangezien ik het hele jaar door reed en ze nog steeds heb en (nu veel minder, want ik doe geen woon-werk meer op de motor) gebruik een prima investering. Gerbing maakt z'n belofte op levenslange garantie op het elektrisch deel van de handschoenen nog steeds waar. 2 jaar geleden nog kosteloos omgeruild.

De bedrading zit zo'n beetje permanent in m'n textieljas en wanneer ik de handschoenen niet gebruik zit het niets in de weg.

Ik wil zelf nooit handschoenen met een accu:

- Ik rijd in de winter door. Elke dag laden? Veel te veel werk

-Dagje motorbeurs (hulst utrecht- utrecht hulst) op één lading van de accu. Ik vrees dat ik met heel koude handen terug thuiskom.

- Je moet de accu's in goede conditie houden. Dat wil zeggen dat je ze in de zomer ook moet opladen, zeker 1 keer per maand. Met die hoge temperaturen, denk ik niet meer aan accu's opladen van de winterhandschoenen.

-Laat je dit na, dan is de accu om zeep.

-Prijs van een nieuw setje accu's

Doe mij maar een draadje, nooit gezeur, altijd warme handen!

Doe er je voordeel mee! :Smile:

Ik heb bewust verwarmde handschoenen met bedrading genomen, zonder batterijen, om niet te hoeven bijladen in de zomer en niet met een lege batterij te staan als ik 's middags weer terug rij vanuit de randstad naar Limburg. Die bekabeling valt heel erg mee. De voeding zit rechts onder het afgesloten vakje. Dan met een kabel naar de jas en dan binnendoor de jas naar de handschoenen. Alls vrijheid om te bewegen. Ben al een paar keer vergeten om de voeding los te maken als ik ging tanken, maar dat trek je gewoon los. Je zit echt niet vast aan de motor.

Dit is een mythe nog uit de tijd van loodcel en NiMh accu's. De handschoenen worden tegenwoordig uitgerust met Li-ion accu's, deze blijven het beste bewaard bij een lading tussen 30-70%, ze hebben ook vrijwel geen last van zelfontlading. Steeds opladen tot 100% verkort zelfs de levensduur.

Ik had de handvatverwarming op mijn 1200 RT en in de winter kon ik steeds genieten van... bevroren vingertoppen. Heb me dan nu ongeveer een jaar of 4-5 geleden een 2de handssetje verwarmde handschoenen van Gerbing aangeschaft en nog steeds 100% tevreden van. De voeding komt tussen mijn en het duozadel uit en zo wordt ik verbonden met de batterij :) kabeltje loopt zo mee door de mouwen van mijn vest en is op geen enkel moment hinderlijk. Als het erop staat staat het erop maar ik zal NOOIT nog bijbetalen voor handvatverwarming.