Jump to content

Beste motorkenners

Tijdens het wisselen van de achterband van st 1100 uit 1991 bleek de meenemer helemaal versleten (veel voorkomend probleem begreep ik)

Ik heb het cardanhuis vervangen inclusief rubbers en bussen.

Nu hoor ik als de motor op de bok staat, en laat lopen in de eerste versnelling, een raar geluid in de buurt van het achterrem pendaal?

wat zou dit kunnen zijn?

IMG_5450.thumb.jpg.c67683047cacc59e13ada6d66c0823b0.jpgIMG_5460.jpg.2b06585d581020489c8fbcc6736a9627.jpg

Featured Replies

• Author

dat klopt deze heb ik ook vervangen door een gebruikte linkse foto. Maar kan kan de cardanas ook versleten zijn? met name de kruiskoppeling?

of moet ik het in de versnellingsbak zoeken?

• Moderators

Van welk bj is het nieuwe cardan?? Het wil nog wel eens voorkomen dat het niet past latere bj en jonge fiets.

Zit de lange bus goed? Zit de 1mm ring er tussen , tussen cardan en meenemer.

Juiste manier gemonteerd dus eerst alles monteren en dan cardan vastzetten(toppic ergens).

En mocht de as versleten zijn wat ik niet verwacht heb ik nog liggen €20 euro.

Suc 7

• Author

ik heb de onderdelen besteld bij mijn garage de cardanhuis was van een 1996 st die van mij is van 1991.

Zal de boel nog eens demonteren en nalopen.

bedankt voor de tip

Als ik het mij goed herinner zijn deze ST1100 een aanpassing gehad,

ik had een 12jaar geleden met mijn pan zo een probleem, met de computer vooraan die aangepast was.

Hier gaat het om, Als ik het mij goed herinner hebben deze ST1100 een aanpassing gehad in 1996.

En de rest is een voorbeeld.

Misschien dat er nog onderdelen lichtjes zijn aangepast.

@marc pan

Marc je hebt gelijk, er zit verschil in de st1100 van 95 en 96 er zijn div aanpassingen geweest, ABS en ook de cardan en de remhouder. ik heb hier ook al eens eerder problemen mee gehad.

Het lawaai komt door dat vertanding die niet meer 100% is .

• Author

Ik heb vandaag de hele zaak weer gedemonteerd (wordt er steeds handiger in) alles zag er goed uit. Ik heb de rechter uitlaat weggehaald en de tank uitgebouwd zodat ik er goed bij kan.

De tweede hands cardanhuis (Boonstra motorparts) van een st uit 1996 lijkt goed te passen op mijn st uit 1991 zonder ABS.

@@Tiesemans ik heb molykote G-n plus op advies van mijn garage. Het is niet direct de pasta die op dit forum wordt geadviseerd. ik zou dan ook graag een adres willen waar ik de juiste pasta kan bestellen.

Het geluid lijkt te komen uit de versnellingsbak of de kruiskoppeling op de cardanas?. Volgende stap in het demonteren van de draagarm hierna zal ik meer weten. Ik houd jullie op hoogte.

Bedankt voor jullie commentaar.

Grt Jaap

• Author

Ja een tweede hands besteld en dan kan de boel weer in elkaar. De achterbrug ook maar gelijk geschuurd en voorzien van een nieuwe laklaag.

Uiteindelijk de hele final gear vervangen.