Jump to content

Hallo,

Helaas vanmorgen tijdens het rijden de motor op zijn kant gelegd.

Gelukkig reed ik heel langzaam weg bij de benzinepomp en sloeg hij af bij het oprijden van de straat.

Schade valt dus erg mee, alleen de kap over de valbeugel rechterzijde ziet er niet meer heel fraai uit.

Daarnaast verschrikkelijk last van de rug en een grote deuk in mijn ego.....

2 mannen die stonden te tanken hebben mij geholpen om hem weer op 2 wielen te zetten.

Ik ben nu aan het kijken op marktplaats naar die kappen, weet iemand hoe ze die precies noemen?

Featured Replies

De kappen die er op zitten zijn helaas al in kleur gespoten...

Nu ken ik een verhaal van iemand die op een autosloperij één wieldeksel nodig had. Zou het hulpje wel even opzoeken voor hem, intussen kon hij dan met de baas koffiedrinken. Half uurtje later komt het hulpje met goed nieuws, hij was op voorraad en al geplaatst. Klasse! Komt die kerel thuis, vol trots tegen zijn vrouw dat hij hem gevonden heeft. Zegt zijn vrouw: nu mis je er een aan de andere kant...

Moraal: niks aan doen, jij bent de enige die het weet...

Tjonge, vervelend voor je! Ik ken het gevoel..

De adrenaline maakt dat je de fiets in je eentje overeind krijgt en het rode hoofd.. dat ligt dan weer aan de adrenaline zullen we maar zeggen.

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er twee soorten Pan rijders zijn. Bestuurders die de Pan hebben laten vallen en bestuurders die hem nog zullen laten vallen. Misschien een kleine troost?

Via Marktplaats zijn de kappen vast te vinden. Soms onder de benaming "valbeugel cover" of iets dergelijks.

Pols motoren in Waalwijk heeft veel gebruikte onderdelen van de ST1300.

Het juiste kleurnummer staat op je fiets vermeld, je zou een spuitbus kunnen laten maken. Succes!!

Edited by Hans60

Enige jaren geleden is me dat ook gebeurd. Ik heb in de doe-het-zelf zaak zo'n potje polyster met vezeldoekje gekocht en het mooi bijgewerkt , zwart gespoten (met spuitbus) en is als nieuw. Als je dat kapje toch wil vervangen kun je alvast je creativiteit loslaten.
Als ie op de zijkant ligt, ga dan op je knieen, met je borst tegen het zadel tegen het zadel aan zitten, stop je handen onder je fiets (als een tafeltje) en dan, met je borst de motor “voor je uit” duwen, alsof je je borst er door heen wilt duwen. Dan staat ie (ook in je eentje) zo weer met de glimmende kant boven. Op deze manier zet je in no time de zwaarste fiets weer rechtop.
  • Author

Merk dat mijn vertrouwen een flinke deuk heeft gekregen na afgelopen maandag.

Zit niet ontspannen op de motor en heb bijna spijt dat ik de CBR heb verkocht..........

Hoe hebben andere dit ervaren na een valpartij? Hoe snel was het vertrouwen weer terug?

• Author

Wellicht toch maar bij David Silver kijken

Hoe zit het met de invoer vanaf de UK?

De set is in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland.

@Diver2000 gewoon opstappen en rijden, het zelfvertrouwen komt wel weer, ga niet twijfelen oid !!!!

overkomt iedereen een keertje, mij ook, heb mijn GW laten vallen !!

maar rijd gewoon door !!

• Moderators

Idd gewoon rijden. Hoe voorzichtiger je doet hoe moeilijker het gáát.

Ik heb hem plat gelegd voor een vol terras.........heb daarna 2 uur als een krant gereden af laten slaan etc. Maar gewoon doorrijden en niet te veel denken .

Heel simpel @Diver2000, er zijn 2 soorten motorrijders; zij die gevallen zijn en zij die dat nog moeten doen. Even voor de goede orde; vallen is niet zo erg, het neerkomen doet de meeste schade.

Maar om terug te komen op jouw vraag, ik heb er eigenlijk geen problemen mee gehad. Maar behalve wat onschuldige schuivertjes over diesel en bij bijzondere verrichtingen, valt (...) het wel mee. Het ontspannen rijden komt met de jaren en ervaring. Mijn devies is gewoon ontspannen blijven en je niet druk maken over schade, het is maar een gebruiksvoorwerp.

• Moderators

Als ie op de zijkant ligt, ga dan op je knieen, met je borst tegen het zadel tegen het zadel aan zitten, stop je handen onder je fiets (als een tafeltje) en dan, met je borst de motor “voor je uit” duwen, alsof je je borst er door heen wilt duwen. Dan staat ie (ook in je eentje) zo weer met de glimmende kant boven. Op deze manier zet je in no time de zwaarste fiets weer rechtop.

Dat zal ook best kunnen Jan, maar ernstig slecht voor je rug. Als hij op zijn rechterkant ligt, klap je jiffy uit, ga rechts van je motor met je rug tegen de motor aan zitten, pak hem met je linkerhand aan het stuur en met je rechterhand aan de budyrail vast en druk jezelf met je benen omhoog.

Ligt hij op zijn linkerkant, ga links met je rug tegen je motor zitten, pak met je linkerhand de handgreep onder het zadel en met je rechterhand het stuur en druk jezelf met je benen omhoog ben je hoog genoeg klap dan je jiffy uit en zet hem erop. Kind kan de was doen.

Verleden jaar tijdens m'n grote reis heb ik de Pan 3 ( drie ) keer op zijn zijkant gelegd.

2 Keer links en 1 keer rechts.

2 Keer in Italië en 1 keer in Griekenland.

Domme fouten maar telkens bij een snelheid bijna gelijk aan 0 km/h.

Je vloekt je te pletter maar het ergste is dat je dat ding terug recht moet zetten.

Dat is nog het ergste.

Beschadigingen nihil want de kapjes vangen alles op.

De kapjes die waren wel geschaafd.

Je zit ermee in je hoofd maar je moet ook verder en zeker toen als je zo ver van huis zit.

Stoppen stond niet in mijn woordenboek.

Je gaat ff zitten en rookt een peuk ( als je rookt ) of neemt een slok water en rust even uit.

Laat het bezinken en hop.

Gisteren nog op de parking van de supermarkt nog wat rondjes gereden .

Kort draaien wat altijd gemakkelijk is als je plaats op het wegdek wat beperkt is .

Oefenen en oefenen en dan uiteindelijk merk je wel dat zo'n zware loebas best wel goed bestuurbaar is op lage snelheid.

Mijn advies , voor wat het waard is.

Opstappen en verder rijden en het zo snel mogelijk vergeten en als het mogelijk is leren uit de fouten die we maken.

Het ego waar we allemaal dan wel last van hebben , dat komt wel goed.