Jump to content

Maandag een fijne zeeland tour gedaan met een klein groepje. Heerlijk gereden maar op het laatst nog de meest asociale motor groep meegemaakt.

We reden netjes tussen de file op door op de dam vanaf stellendam naar hellevoetsluis waar ook wij als motorrijders zowat van de weg werden gedrukt door een grote groep randdebielen op de motor.. Vol in de toeren begrenzers hangen, verkeer opjagen door opzettelijk veel herrie te maken, links en rechts inhalen, over de vluchtstrook rijden, zelfs nog links naast de rijbaan inhalen met nauwelijks ruimte. Het gros van de automobilisten ging al van zichzelf netjes opzij om ruimte te maken maar ik kan me goed indenken dat de motorrijders door zo'n groep asosiale mafkezen een slechte naam krijgen. En vervolgens gaan ze met de hele groep (+- 40 motoren) op de rotonde staan. Ik heb me groen en geel geërgerd! Iemand eens dezelfde ervaringen gehad?

Ik was in staat om ze er stuk voor stuk af te trappen maar dan heb je een groter probleem..

Bah bah bah dat soort verziekt het voor de rest van ons die wel normaal doen.

Edited by Jan Pan

Featured Replies

Snap wat je bedoeld zelf rijdt ik 50 jaar motor .

Heb zelf ook niet altijd boter op mijn hoofd,maar probeer mij nergens aan te ergeren wand dan kom je als je pech heb aan de monitor te liggen en dat schiet ook niet op.

Dus probeer je niet te storen aan een ander.

Als je dat doet heb je elke keer ruzie,en dat gaat een keer fout.

:MAD:

Helaas zien we ze regelmatig in het Rotterdamse en aangrenzende gemeenten. Dikke, vette machines met verkeerde types erop als bestuurders, die als randdebielen - mafkezen enz, door dat gebied rijden/racen, en in het bijzonder intimideren t.o.v andere weggebruikers.

Ik zal hier niet beschrijven wat ik er van vind en wat ik ermee zou willen doen :clown:

Als het weer slechter word verdwijnen ze weer ............

Edited by Guardian

@Rob Veldhoven: die ervaring heb ik dan weer niet. Woon/werk verkeer op de A16 Breda - Rotterdam vv en zelden of nooit problemen met automobilisten hoor. Kom eigenlijk nooit stil te staan vanwege te weinig ruimte tussen de voertuigen en veelal wordt er prima geanticipeerd door de bestuurders.

Dat soort heb je hier ook.

Op de Brusselse ring kom je deze aso " motards " gemakkelijker tegen dan elders in het land.

" Motards " zijn ze eigenlijk niet voor mij.

Stoer doen en met de rest geen rekening houden en ik begroet ze ook niet.

En de flikken doen er niets aan al weten ze best wel wie het is.

Het is een probleem van alle tijden en ze zullen er altijd zijn ,

Edited by panman1100

Je druk maken heeft alleen zin als het helpt...

Het heeft te maken met cirkels van invloed...

Gewoon opzij, lui er langs laten en verder met je ding doen.

Werkelijk, hartslag verhogen hierom is nutteloos.

En ik ben het eens met @panman1100: Je doet mensen te kort door ze “Mongolen” te noemen.

Als ze uit dat land komen zijn het “Mongoliërs” en iemand met Down-syndroom beledig je met de vergelijking.

Diep in ons hart willen we allemaal zo wel eens zijn maar dat past dan weer niet ..

ben nu al enkele weken in Italie op de motorscooter

en al die dingen waar jou over spreekt zijn hier blijkbaar gewoon.

Als links niet gaat dan rechts

doorgetrokken strepen.. flauwekul

max snelheid... waar is dat goed voor

3 man breed op de rotonde

een knipperlicht moet wel een optie geweest zijn.

niet iedereen heeft het

en dan hebben we het nog niet gehad over die zogenaamde beschermende kleding

zelfs de hond kan erbij

fantastisch om te zien maar even wennen als je het meemaakt

en handhaving...... no way

samengevat... Je gaat gewoon met de flow mee en dan wordt het pas veili(ger )

(uitgezonderd jouw herrie verhaal en rotonde verzameling)

Laten we het dan maar 'halve zolen' noemen. Dan doe je niemand tekort. Maar door dergelijke types worden er dus wel door veel gemeentes allerlei mooie dijkweggetjes voor motorrijders gesloten. Zoals gewoonlijk lijdt de meerderheid weer eens onder het gedrag van een paar halve zolen...

Genieten van je ritje en randdebielen negeren zeg ik altijd, ook al is dat niet altijd makkelijk.

Motards zijn uit een heel ander hout gesneden dan een bende eikels die even het dagelijks verkeer gaan storen met hun "kunstjes" en aandacht trekken wat omgekeerd werkt bij menig publiek. Jammer genoeg zien automobilisten dan alle motards aan voor "randdebielen"! Bedankt eikels!!!

yeppp, jullie hebben eigenlijk allemaal gelijk.

Hoe je het ook ervaart, hoe het ook bij je binnen komt, hoe groen en geel je je ook ergert, welke scheldnamen je ook roept; je verandert die mentaliteit niet, zonder er zelf bekaaid af te komen.

Heel eerlijk gezegd ook geen idee hoe mensen mij tóen zagen, toen ik met mijn net 20 jaar op mijn 'CB 750 Four' door het Mergelland "reed".......!

Misschien als die aso-groepen vader worden of gewoon ouder worden net als de meesten hier, dat ze het dan ook anders gaan zien en zich op hún beurt gaan ergeren aan de nieuwe generatie verkeers-asotjes.

C'est la Vie, bon route!

Bij het file rijden en ik zie dat een bestuurder ruimte maakt, ff linker handje of rechter pootje als groet en bedankje.

Compenseert mogelijk het gedrag van die :clown: uit de voorgaande posts.

Gabby,

Ik ben het roerend met je eens: "Hoe je het ook ervaart, hoe het ook bij je binnen komt, hoe groen en geel je je ook ergert, welke scheldnamen je ook roept; je verandert die mentaliteit niet, zonder er zelf bekaaid af te komen. "

En inderdaad, wanneer ik terugkijk op mijn jeugd, hoe onbewust ik mijn Sparta zo onverantwoord mogelijk door het dorp stuurde en later mijn Kawasaki, dan ben ik bang dat die mensen die dat moesten ondergaan, mij nu niet meer zouden herkennen. Maar ben ik dan nu een ander (beter?) mens?

Ik heb helaas zat van dat soort van het asfalt geraapt.

Op dat moment dringt de spijt en werkelijkheid al tot ze door.

Zeker als ze met warm weer in korte broek en t-shirt op het asfalt stuiteren.

Anatomisch soms interessant, voordat het echt bloedt zie je alle lagen, tot in het botstructuur toe.

zijn er nou reacties van mij verwijderd ? Ik mis een aantal opmerkingen die ik gisteren geplaatst heb ....

Bericht en reactie waren ongepast , daarom verwijderd.

en je vond het niet nodig mij dan even te waarschuwen of in te lichten?

Los van de kwalificatie "ongepast" ... dat is erg subjectief namelijk.

• 2 weeks later...

Uit ervaring kan ik Jan KoekePan gelijk geven .

maar 35 jaar geleden reden de meeste motorrijders zonder echte beschermende kledij

Aan 200 km/u door een speedwobbel van mijn Bol D'or afgeworpen . Je bent wild en je jongt wat :vroem:

Ik zou de foto's van mezelf eens moeten tonen aan die ASO's . misschien helpt dat om hun gedrag aan te passen ?

Mij heeft het wel geholpen Blush

• Administrators
maar 35 jaar geleden reden de meeste motorrijders zonder echte beschermende kledij

Sja, 35 jaar geleden rookte iedereen en werd op verjaardagen een glas vol sigaren, sigaretten en andere viezigheid aan de gasten aangeboden. Daarna reed je met een béste borrel op gewoon weer naar huis.

Beschermende kleding uit die tijd is niet te vergelijken met wat er nu beschikbaar is, en de tijden en inzichten veranderen. Soms zelfs ten goede, maar dat heb je deels zelf in de hand! ;)

Nou reis ik op het ogenblik door Amerika.

Als je hier een motor rijder zie ben je al blij als ze een helm dragen, laat staan beschermende kleding.

Echt hier is alles korte mouwen en korte broeken wat de klok slaat.

Behalve de toeristen die een road trip maken die pik je er zo uit want die zijn goed ingepakt.