Jump to content
Hallo, ik ben Marcel, kom uit Zuidhorn en rij op dit moment op een Dragstar 1100. Ik ben me aan oriënteren op een andere motor. En mijn voorkeur gaat uit naar een ST 1300 of een FJR 1300. Ik heb inmiddels een testrit gedaan op een een ST1300 en vind dat geweldig rijden. Zijn er specifieke dingen waar je bij aanschaf op moet letten? Zijn er bij bepaalde kilometers bijv. dingen die vervangen moeten zijn? Ik hoop hier een beetje info te kunnen vinden en zo misschien een toekomstig Pan rijder te worden.

Featured Replies

Dag Marcel, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Succes met het vinden van een nieuwe motor.

Mensen met een 1300 gaan je zeker kunnen vertellen wat de pijnpuntjes van de ST1300 zijn.

Niet verbaasd zijn als het een kort lijstje is. Unknw

Welgekomen Marcel!

Een pijnpuntje is, en dan spreek ik voor iedereen denk ik.... dat je moet opletten niet verslaafd te raken aan een Pan :)

• Author

Ik ga morgen naar een rode Pan European ST1300 De Luxe kijken. Van 2004 met 87.000 km op de teller.

Zo op de foto's ziet hij er goed uit. Volgens mij behoorlijk in de accessoires : handvat verwarming, stuurverhogers, topcover met rugleuning, dual ABS.

_86kopie.jpg.b894b7b5390da0cfa8b45bf1925fd657.jpg

Yep ,het lijkt wel de mijne.

@Marcel , mijn Pan is van 2010 en had toen 43000 km op de teller toen ik hem kocht in sep 2016.

Nu heb ik er 99000 op staan zonder problemen .

Belangrijk is dat de meenemer ( cardan )in het achterwiel in orde is maar dat geldt ook voor de FJR.

Een super fiets is het !

Welkom Marcel en veel plezier op dit forum en met je toekomstige ST1300. Je schreef woensdag dat je morgen (was donderdag jl) naar die mooie rode ST1300 ging kijken. Toen werd het stil...

Heb je m gekocht of niet? Groeten DuinPan uit Haarlem

Welkom Marcel,

ik rijd nu 6 jaar op een ST 1300, maar ik heb tot nu toe weinig minpunten kunnen ontdekken.

Jah, de bekende wobbel boven de 140 km/u. Niet iedereen heeft daar last van, overigens.

En het slappe veertje in de slave remcilindertje links bij de voorremklauw. Je kan deze eventueel horen klapperen op een slecht wegdek. Dit geeft geen slechtere remwerking, alleen wat irritatie! Er is een betere gemodificeerd veertje - die hiervoor verantwoordelijk is - (hier op het forum) te koop.

Succes met het kiezen (van de ST 1300 :Biggrin)