Jump to content
Mijn naam is Sjoerd, en ik heb 2 weken geleden naar lang zoeken een Pan European ST1100 -1998 - km stand 51000, gekocht. Vorig jaar heb ik mijn R1150GS verkocht, ik wilde toch weer terug naar een 4 cylinder en een Honda, Ik heb voor de BMW ook nog een Varadero gehad. De Pan die ik nu heb gekocht heeft een tijd stil gestaan, en daardoor blijf hij niet stationair lopen, en loopt hij niet regelmatig. Ik heb het luchtfilter, benzinefilter en de bougies al vervangen, maar er treed geen verbetering op. Ik denk dat de carburateurs smerig zijn. Nu weet ik dat ultrasone reinigen de beste manier is, maar heeft er ook iemand ervaring met carburateur reiniger spray, en kan ik dat ongestraft in de aanzuigslangen van de luchtfilters spuiten ? Want dit zou mij veel tijd besparen.

Edited by Sjoerd.P

Featured Replies

Twee keer zo goed als een tweecilinder (Puur rekenwerk natuurlijk!)

Welkom hier en jouw nieuwe aanwinst natuurlijk ook.

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.

Hou altijd de glimmende kant boven, dat is het beste voor allebei..

Welkom Sjoerd! Veel plezier van je Pan en hier op het forum! In welke plaats staat je Pan geparkeerd wanneer je er niet mee onderweg bent?

Overigens is het voor de zuiverheid van het topic handiger om jouw technische vraag even in het topic 'Techniek ST1100' te stellen. Ik verwacht zeker dat er hier techneuten aanwezig zijn die jou van een voldoende antwoord kunnen voorzien.

Welkom Sjoerd en veel plezier op dit forum en met je ST1100! Een paar keer per jaar zijn er zgn. TDT's (Techniek Dag Teteringen) vlakbij Breda, of Riemwisseldagen bij Houten. Ik heb daar wel eens gezien dat onderdelen ultrasoon konden worden gereinigd, maar misschien kan je daar niet op wachten.

Verder sluit ik me aan bij de opmerking van @Raaipan, dit topic is om je voor te stellen, jouw vraag moet je stellen bij het topic Techniek / ST1100. Groeten, DuinPan uit Haarlem

201803301203HoutenRiemwisseldag4.JPG.6aab7f9179bb3da781db29922e2003dd.JPG

Radiatorretourslang onder begeleiding vervangen op de Riemwisseldag in Houten 2018.

Hoi Sjoerd, verstand van techniek heb ik niet, dus ik wens je ook een hartelijk welkom. Sommige techneuten lezen dit draadje niet, dus doe even wat hier boven als tip staat. Het juiste draadje in het juiste topic :good:

Groetjes en veel plezier van je 1100