Jump to content

Hallo

Weet iemand of de verbindingsleiding tussen de uitgang van de radiator naast de dop en de onderkant van het koelvloeistof reservoir kan vervangen worden door een standaard leiding of moet dat origineel van Honda zijn omwille de diameter of een andere reden?

Featured Replies

Toen ik warmteproblemen had door een scheurtje in de koelvloeistofretourleiding tussen de radiator en het koelvloeistofreservoir, adviseerde @Dennis mij om 1 meter 8mm benzineslang te kopen bij een auto-onderdelenzaak zoals Brezan. Ik was hiervoor €10 kwijt dacht ik.
  • Author

DuinPan

Bedankt voor de info..

Is het een goed idee de leiding ietsje langer te nemen om het verbinden te vergemakkelijken? Die clips aanbrengen lijkt mij een prutswerkje of zie ik dat verkeerd?

Hallo

Weet iemand of de verbindingsleiding tussen de uitgang van de radiator naast de dop en de onderkant van het koelvloeistof reservoir kan vervangen worden door een standaard leiding of moet dat origineel van Honda zijn omwille de diameter of een andere reden?

Er staat geen druk op deze leiding en derhalve is standaard "benzine" leiding voldoende. Iets afwijken van de lengte om montage te vergemakkelijken is ook geen probleem.

Gewoon een brandstofslang gebruiken met een inwendige diameter van 8mm. Leiding is drukloos.

Als je een ABS fiets hebt is 1 meter genoeg, als je een non ABS hebt, heb je 1,5 meter nodig. Klemmetjes kun je weglaten.