Jump to content

Hallo iedereen.

Zelfs met 20 jaar ervaring als motorfiets hersteller ben ik ook ten einde.

Gaat namelijk over een st1300 rijdt meestal perfect. Maar bij warme motor kan hij plots beginnen schokken in Middengebied . Tss 2 a 5000 rom.

Na een pauze van kwartier kan hij terug goed zijn voor 10 tallen km.

In het begin zelfs 1000 km

Laatste tijd kan er niet meer dan 50 km gereden worden. Waarschijnlijk te maken met het warmere weer.

Als hij schokt dan is het de 4 cilinders die wegvallen. On,of,on,of,on,of.... afwisselend om de 2 seconden . Stationair blijft ie draaien . Ik probeer filmpje bij te voegen. ( display niet op letten dit was enkel door mijn gsm)

Wat heb ik allemaal gedaan ...

Tankontluchting ok

Andere bobijnen met kabels en bougies

Luchtfilter

Pick up coil

Nokkenassensor

Valsensor

Volledige injectie huis met map en tps en injectoren...

Pomp uitgehaald en bekeken( volgende week ook vervangen)

Bedrading bekeken zoveel mogelijk. Kop tot kont

Relais gewisseld van plaats.

Batterij ok

Nu uurtje of 20 sleutelen later.

Na testrit van 30 km kan ik opnieuw beginnen zoeken maar weet niet meer wat.

Hopelijk hier iemand met zelfde of herkenbare kenmerken ??????

Heel benieuwd naar de reacties.

Mvg naertje

Featured Replies

Ik wil niet lullig doen, hoor. Je hebt een hele korte introductie over je zelf, onder het motto: Ik heb aan de voorwaarde voldaan en dus vraag maar raak.

Ik vind dit een opportunistische benadering van wat het forum voor je kan doen. Vraag beantwoord: Naertje zie je of hoor je niet meer.

Indien andere forumleden vinden, dat ik zo niet had moeten vinden, dan lees ik dat wel :Smile:

Snap de insteek van de huidige mentaliteit. Maar het is hoe je zelf er in staat. Ieder heeft een andere insteek en daarom is dit forum ook zo waarde vol. Ik vind het leuk om ieder die een pan rijd te helpen waar ik kan. Ik promoot dus elke pan rijder, om juist het verschil tussen de merken te laten zien. Kortom een pan rijder heeft de beste motorkeuze gemaakt. Goede background info enz. Zelfs uit UK en US zijn er op het forum. Top.

Ik snap ook als je technisch al goed onderlegd bent en ineens iets hebt ???? Wat nu ????? Help...

Laat graag weten of het probleem gevonden is. Daar hebben alle forum lezers (wel of niet geregistreerd) er wat aan.

Greetings

• Author

Ja natuurlijk dat is dan ook het minste dat ik ook zou kunnen doen. Ik heb geprobeerd wat betere voorstelling te maken maar vind het niet. Ik heb al heel veel interessante informatie terug gevonden op deze forum die me nieuwe inzichten geven , en geprobeerd. Bij deze moto zonder succes wel. daarom ook aanvraag gedaan.

Niet mijn bedoeling misbruikt te maken. Wie weet kan ik ook iemand helpen.

Doe dit ook regelmatig op fb pagina ktm...

Het probleem kan een hele simpele zijn...bougies wel vast.. bougiedop tot toch een kabel breuk bobine....en het kost tijd....vervelend veel tijd...1 ding kan ik verzekeren het is en blijft een perfecte machine met heel weinig manco's
  • Author

Het probleem kan een hele simpele zijn...bougies wel vast.. bougiedop tot toch een kabel breuk bobine....en het kost tijd....vervelend veel tijd...1 ding kan ik verzekeren het is en blijft een perfecte machine met heel weinig manco's

Ja idd was ook mijn eerste idee

Bobijnen en bougies vervangen ook pick up coil , Nokkenassensor, injectie huis, controleren bedrading.

Volgende week andere pomp er in.

Ook raar dat hij het enkel doet bij warme motor.

[automerge]1563024138[/automerge]

Hier nog een poging om filmpje te posten.

Warme motor en constante gasopening

Iemand nog problemen gehad met amternator? Op klopsensor.

• 2 weeks later...
  • Author

Hallo,

Andere pomp gestoken en voorlopig blijft het ok. Nu kleine 750 km verder zonder problemen.

Ik begrijp nog steeds niet dat zo snokkend rijden oorzaak van pomp kon zijn .

Hopelijk blijft het ok.

Gr naertje