Jump to content

Beste allen,

Ik merk de laatste tijd dat ik, bij langere ritten, een doof slapend gevoel krijg in mn handen. Met name aan de kant van mn pink.

Bandenspanning staat goed op 3 bar voor en achter.

Iemand suggesties?

Featured Replies

Ik had hetzelfde kon ook niet opgelost worden met stuurverhogers.

Dat was wel een 1100 trouwens.

Nu heb ik het ook op het werk als ik langer achter een pc zit maar dat is opgelost door een chiropractor.

Maar beide hebben (bij mij) te maken met een verkeerde zithouding.

Vergeet niet:

Nekwervels ok? Polsgewrichten ok? Elleboogbotje ok? Kan nog wel ff doorgaan.

Ikzelf loop bij Jan Jan de bruijne met die klachten.

Die doet het net ff anders dan de doorsnee chiropractor. Hij werkt oa bij fysiomed (toko waar bijna alle professionele sporters onder behandeling staan)

Jeroen,

Herkenbaar, slapende hand. Bij de ST1100. Ik heb het ook, maar heb geen vergelijk met andere motoren, dus kan het niet met zekerheid aan de motor relateren. Maar ik heb het ook wel op ander motor fora gelezen. Vooral de gas-hand bij mij, het slapen begint al na een kwartier. Carbtune hielp mij niet. Helaas geen ander oplossing gevonden, dan de hand ontspannen op het gas en de remhendel te laten rusten, dus niet grijpen. (Dat kan bij langere rechte stukken weg wel).

Lichamelijk ligt het toch aan gebrek aan doorbloeding. Een iets te krappe of te dikke handschoen in combinatie met een weinig afwisselende houding (en af en toe knijpen in rem of koppeling, best zwaar soms) is de meest logische verklaring. Een oplossing heb ik, helaas ook niet, behalve dan het laten rusten van de hand tijdens de rit. Maar misschien komt er nog een betere tip voorbij.

Groet, Harry

• Moderators

1808077101.jpg.ed70e4e94df84ec14e6381748afd43c4.jpgBooster Cruise-help

Bij bijvoorbeeld : https://www.tenkateshop.com/booster-cruise-help-180-8077-101.html

De Booster Cruise-help helpt je op een gemakkelijke manier je pols te ontlasten.

Je kan hiermee gemakkelijk gas geven door op de hendel te drukken zodat er minder kracht op je pols komt te staan.

De Cruise-help is gemaakt van zeer sterk en stevig Zytel plastic.

Je klemt de Cruise-help eenvoudig rond je gashendel waarna je cruise-help klaar is voor gebruik.

Ik wil hier zeker niet op de stoel van een arts gaan zitten. Een vriend van me had ook snel een 'doof' gevoel in de handen. Dat kwam bij hem (bleek achteraf) door een slechte doorbloeding. Deze slechte doorbloeding kwam weer door vernauwde bloedvaten en bleek een milde vorm van de ziekte van Raynaud te zijn. Vooral met koud weer heeft hij er last van. Nogmaals, ik ben geen arts, maar mochten alle eerder genoemde tips niet helpen, sluit dit dan ook zeker niet uit.

Alle aangedragen opties klinken logisch.

Toen ik op mn huidige machine ging rijden namen mijn klachten af.

Mijn klachten zullen een combinatie van factoren zijn vrachtwagenchauffeur (zithouding) niet sportief (minder conditie) en stuur motor te laag.

Is het rubber van de ophanging van de collector nog in orde? Ik kreeg last van tintelingen na het vervangen van de uitlaat. Na te zorgen dat de middenbok vrij op het rubber hing (rustte op een uitlaatklep) en de collector voldoende ‘los’ hing is het tintelen in mijn rechterhand weer weg.

kan ook nog aan de stuurverhogers zelf liggen Helibar kantelt het stuur terwijl die andere het stuur alleen maar verhogen.

Geeft een heel andere houding van de handen

gaan die grip puppies ook samen met de handvat verwarming?

booster cruise was al in mijn bezit. heb hem er maar weer opgezet.

Ja hoor. het duurt alleen even langer voordat ze warm worden.

Nadeel is dat ze vocht opzuigen. dus als je fiets in de regen heeft gestaan zijn het net sponsjes.

Ik heb grip puppies op de handvaten zitten maar betrap me er af en toe op te “knijpen” met rechts wat een doof gevoel oplevert. Als ik dan weer ontspan trekt het weer weg.

Dus grip puppies hoeven niet de oplossing te zijn, kan ook aan berijder liggen

Beste allen,

Ik merk de laatste tijd dat ik, bij langere ritten, een doof slapend gevoel krijg in mn handen. Met name aan de kant van mn pink.

Bandenspanning staat goed op 3 bar voor en achter.

Iemand suggesties?

minder hard in het stuur knijpen misschien zit je wat te gespannen op de motor.

banden spanning voor en achter 2.9bar