Jump to content

Beste forumleden ,

omdat 2 personen altijd meer weten dan 1 persoon ( ik bedoel niet mezelf ) heb ik de volgende vraag.

Een tijdje terug heeft een clublid een 1300 gekocht.

Als hij de koude motor start is er geen verhoogd toerental zoals het zou moeten zijn bij een koude motor.

De motor kan enkel aan de praat worden gehouden door met het gas te spelen en na een tijdje draait hij mooi stationair.

Na ongeveer 4 -5 km komen er mooi 3 blokjes op de temperatuurmeter.

De fiets start probleemloos als hij op temperatuur is.

Graag jullie visie op dit niet blijven draaien probleem met koude motor.

Dit is zowat ik heb begrepen van de uitleg.

Alvast merci voor het meedenken.

Edited by Mister Vogezen

Featured Replies

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Author

Ondertussen is de waxsensor vervangen maar het gaat toch nog af en toe niet zoals het hoort bij koude start.

Hetzelfde euvel , de waxsensor die niet altijd zin heeft om mee te werken.

De slangetjes zoals Marcel W opmerkte zijn in goede staat.

1 bougie zou een zwarte ( te rijk ) kleur hebben , de andere die hebben de goede kleur.

Koffie met melk.

Zou een carbtune hier eventueel kunnen helpen , enerzijds voor de kleur van de bougie en anderzijds het toch soms niet zo vlot blijven draaien bij koud start ?

Suggesties zijn altijd welkom.

• 2 weeks later...

Ik had hetzelfde probleem, en een collega raadde mij aan om eerst de koelvloeistof te controleren, en deze stond onder het minimum.

Na het bijvullen werkte alles terug zoals het moet.

Enkele maanden later toen ik de kleppen liet regelen heb ik ook de vacuumslangetjes laten reinigen maar daar zat niet echt veel vuil in.

Groeten Kurt.