Jump to content

vanmiddag wilde ik mijn navi rechtstreeks aansluiten op de accu, ik heb er een zwevende zekering tussen gemaakt en een schakelaar zodat ik de navi stroomvrij kan maken.

toen ik de kabels aan de accu hield toen klikte er iets aan de motor, nu wil hij niet meer aanslaan, alles doet het verder, alle zekeringen heb ik nagekeken.

de klik kwam volgens mij ergens onder of bij de tank vandaan, zitten daar ook zekeringen ??

de startmotor draait keurig rond, maar lopen, ho maar !!

iemand een idee ???

Featured Replies

• Author

Weet ik niet, zo ver heb ik hem nog niet uit elkaar, maar alles was goed, hij heeft vanmiddag nog gedraaid, tot aan de klik.

Denk toch ergens een zekering.

Kijk even of de zekering van je startrelais heel is. (Rood stekkertje naast je accu).

Enige plek met de originele zekeringen zit rechts van je accu.

Hoor het wel als het probleem blijft bestaan

• Moderators

vanmiddag wilde ik mijn navi rechtstreeks aansluiten op de accu, ik heb er een zwevende zekering tussen gemaakt en een schakelaar zodat ik de navi stroomvrij kan maken.

toen ik de kabels aan de accu hield toen klikte er iets aan de motor, nu wil hij niet meer aanslaan, alles doet het verder, alle zekeringen heb ik nagekeken.

de klik kwam volgens mij ergens onder of bij de tank vandaan, zitten daar ook zekeringen ??

de startmotor draait keurig rond, maar lopen, ho maar !!

iemand een idee ???

Als je die draad nu eens aan de achterkant van het zekeringenblok op de vierde positie (waar geen draad zit, dit is het contact voor de accessoires) vast soldeert, dan komt er alleen spanning op je navi te staan als je de sleutel omdraait....... en hij is meteen afgezekerd, dat is wél zo handig in het voorkomen van storingen, lege accu's etc.

• Author

jazeker, alléén tussen de plusdraad, inclusief zekering

[automerge]1554277829[/automerge]

waarschijnlijk is toch mijn startrelais kapot, hij klikt niet meer, heeft er iemand nog eentje ???

Edited by Henk2511