Jump to content

Topkoffer met spoiler/remlicht

Heb een nieuwe topkoffer met spoiler en remlicht weten te scoren. Topkoffer heeft drie ritjes op de motor gezeten en heeft dus helemaal niets aan krasje oid.

Heb deze gekocht voor het remlicht wat ik graag wilde op mijn 1300. Echter is de topkoffer donkergrijs en mijn 1300 lichtgrijs.

Wat is wijs?

De nieuwe topkoffer in zijn geheel in de juiste kleur laten spuiten of alleen de spoiler en dan overzetten?

De koffer is nieuw maar met boorgaatjes bijna onverkoopbaar.

Mijn huidig koffer kan ik hier op het forum wellicht nog iemand blij mee maken.

Tips?

Alle tupperware in donkergrijs laten spuiten is geen optie :cool:

Ps. Hoe sluit ik de kabel aan? Is dar een verloopstekker voor te verkrijgen oid? Of moet ik echt een kabelboom van 70 euro kopen?

Edited by PanLimbo

Featured Replies

Persoonlijk zou ik beide laten spuiten.

Het kan wel zo zijn dat de spuiter een losse koffer en los remlicht wil hebben.

Dan moet je hoogstwaarschijnlijk de dubbelzijdige tape moeten vervangen vermoed ik.

Een koffer met boorgaten is praktisch onverkoopbaar zoals je zelf al zegt.

Kabelboom kopen is niet nodig. Aangezien het een al gemonteerd remlicht is vermoed ik dat de standaard Honda route gevolgd is.

Dat betekend dat de kabel aan de voorkant van je topkoffer eruit komt en dan onder je zadel verdwijnt. De huidige stekker is denk ik een tamiya aansluiting maar dat weet ik niet 100% zeker. Deze stekker is echter te vervangen door elke stekker die je eenvoudig kan vinden zolang hij maar een lock mechanische heeft. Waterdicht is niet nosog onder onder je zadel.

Aansluiten kan redelijk eenvoudig vanaf de fittingen van je achterlicht. Als je het onderste deel van je spatbord verwijdert.

Tevens bestaat er de mogelijkheid om met een beetje soldeerwerk het remlicht ook als achterlicht te gebruiken.

Voor meer info zie hoe ik het een en ander gedaan heb.

https://st1100-1300.eu/threads/topkoffer-spoiler-inclusief-remlicht-project.3269/#post-63132

Koffers zijn zeldzaam. Gaatjes zijn eenvoudig te repareren. Dit wetende zou ik de voor jou meest passende en betaalbare oplossing vinden. Originele koffers zijn behoorlijk zeldzaam, paar gaatjes zouden mij niet afschrikken!!
  • Author

Dank voor deze vlotte en eerlijke reacties. [uSER=1903]@Jan KoekePan[/uSER] klopt van de koffers en zeldzaamheid. Toen ik dit nieuwe koffer met spoiler zag, heb ik ook snel gereageerd. Wilde eerst een spoiler maar 398 euro vond ik best duur. Nu een compleet koffer met spoiler en remlicht voor 150 euro kon ik niet laten liggen !

Zojuist gevraagd wat de kosten van spuitwerk zouden zijn. Daar schrok ik wel een beetje van. Maandag nog een paar bedrijven polsen mbt de kosten.

@Marcel W. de kabel komt inderdaad uit het koffer. Het lijkt een honda stekker hon2.

Wist niet waar ik daarmee heen moest, maar daar antwoord jij gelukkig op. Kan daar altijd nog hulp voor vragen tegen de tijd dat het aangesloten moet worden :-).

Ik zou het deksel van de koffer spuiten. Kost je schuurpapier, een bus kleurlak en een bus 2k blanke lak.

Ik denk dat je voor 6 tientjes klaar bent. :)

Laten spuiten voor 150 euro is niet onredelijk, en dan heb je er zelf geen omkijken naar.

• Author
@teacher heb dat uiteraard overwogen. Financieel is dat zeer aantrekkelijk uiteraard. Maar ieder zijn vak en mijn zelfkennis zegt mij, dat uitbesteden dan toch een betere optie is whawhawha.

Ik zou het persoonlijk ook uitbesteden en dat graag betalen als het mooi is gespoten.

Er is een groot verschil tussen een koffer spuiten en een gps beugel.

Voor de aansluiting van mijn topkoffer heb ik gebruik gemaakt van Givi contactpunten.

1 contactpunt in de bevestigingsplaat en dat kabeltje gaat vanaf het contactpunt onder het zadel zoals voorzien is.

Het 2e contactpunt zit in de bodem van de koffer gemonteerd.

Wel heb je een klein builtje in de bodem van je koffer door dat contact maar storend vind ik het niet.

Gebruik ik mijn koffer niet dan plaats ik een stopje over het contactpunt op die bevestigingsplaat dat is meegeleverd.

Handig zo , geen gedoe met kabeltjes meer.

https://www.rad.eu/nl/c/p/11447-givi-bodemcontact-remlicht-z995m.htm

https://www.rad.eu/nl/c/p/11446-givi-plaatcontact-remlicht-z880.htm

Edited by Mister Vogezen

• Author

@Mister Vogezen dat had ik ooit gezien bij iemand zoals jij dat hebt. Zo zou het eigenlijk af fabriek gedaan moeten zijn. Nu staat mijn koffer er standaar altijd op, dus voor mij niet echt nodig. Wel heel mooi gedaan. Toch een overweging waard..

Moet eerst nog bekijken hoe ik dat kabeltje uit het zicht kan monteren. En kijken waar het makkelijkste aftappunt te vinden is :D

• Moderators
Dat zal de mijne dan wel geweest zijn, ik heb wél in de loop der jaren een beetje soldeertin op de contacten aangebracht omdat ze door trillen etc. wat ingedrukt waren (stonden hol) en slecht contact begonnen te maken. Trouwens, de originele topkoffer wordt ook door Givi gemaakt, dus het misstaat nooit.
Ik heb mijn topkoffer laten spuiten voor 70 euro. Voor de kleur is een meting gedaan op de zijkoffer en heb totaal geen kleur verschil. Als ik met spuitbussen aan de gang gegaan was, had het misschien wel meer gekost met het grote risico van kleurverschil.
  • Author

Wow, dat moest ik betalen voor de spoiler alleen. Dat is bijna de moeite om op te sturen.

Pb mij als je wilt de bedrijfsgegevens aub.

• Moderators

Ik heb mijn topkoffer laten spuiten voor 70 euro. Voor de kleur is een meting gedaan op de zijkoffer en heb totaal geen kleur verschil. Als ik met spuitbussen aan de gang gegaan was, had het misschien wel meer gekost met het grote risico van kleurverschil.

Sjaak, post hier de naam en adres gegevens van die spuiter even als je wil, daar kunnen een hoop mensen hun voordeel mee doen!

Op verzoek van Panlimbo en Lucky Luc.

Ik ben nog even langs gegaan bij de spuiterij. De prijs die ik betaald hebt kan eigenlijk niet zegt hij nu. Hij had minimaal euro 100 moeten hebben, maar hij had al 70 gezegd en wilde niet flauw doen. (ik heb dus gewoon mazzel daarmee). Maar als er andere zijn die hem daar willen laten spuiten dan kan dat. Kosten voor een topkoffer liggen dan tussen de 100 en 150 euro afhankelijk of er schade aan is of niet (die van mij was onberispelijk, alleen een iets andere kleur blauw).

Het gaat om schade bedrijf:

One Way Schadeservice

Industrieweg 49

1775 PW Middenmeer (Noord-Holland)

Tel: 0227-501850

Je moet wel een zijkapje of iets dergelijks mee sturen voor de juiste kleur.

Op kwaliteit kan ik hem aanbevelen, heb er eerder ook al eens wat krassen op de auto laten bij werken. ook toen geen kleur verschil