Jump to content

Featured Replies

• Moderators

Zonder ABS is niet minder veilig........vaak ten onrechte wel gedacht. Meestal alleen de onervarenheid van de bestuurder.

Als je geen topcoureur bent (net zoals ik)lekker met ABS kopen die storingen vallen we mee

hoi Wolbert, ik zou wel voor abs gaan als je de keuze hebt, storingen vallen mee!!

het forum is net als het ziekenhuis, als je iets mankeerd hoor je het daar het vaakst, dat is hier net zo, je hoort hier de probleem gevallen, maar de honderden, misschien wel duizenden die geen storing hebben, die hoor je hier niet !!!!!!

De ABS techniek is er om de bestuurder te helpen in noodgevallen maar hoe kom je daarin. Ik heb het niet, op mijn motoren, dus mis het ook niet.

Vanuit mijn werk diverse rijopleidingen gehad waar de randen worden opgezocht van de chauffeur en zijn voertuig en daar ga je echt het systeem gebruiken en ook daar blijk het alleen maar een hulpmiddel te zijn.

Met deze dus nog een denk moment omtrent het aanschaffen van een fiets met of zonder ABS :good:

• Administrators
ABS kan nuttig zijn. Als eerste kan het je motor bestuurbaar houden als je als bestuurder even de mist ingaat (en dat gebeurt ons allemaal vroeg of laat wel eens). Daarnaast heeft het een opvoedkundige taak: als je ABS ingrijpt heb je dus iets gedaan wat niet al te pienter was. Denk er eens goed over na en doe het de volgende keer anders! ;)

Nog nooit een motor met ABS gehad en tot nu toe is het altijd goed gegaan.

M'n huidige motoren zijn ook ABS-loos, al spookt het wel door m'n hoofd om de ST op termijn te vervangen door een met ABS.

Dat doe ik dan eigenlijk alleen omdat m'n vrouw wel eens achterop meegaat.

altijd kiezen voor ABS, een maat van mij reed op een FJR1300 bij een rotonde moest hij plotseling remmen en slipte toen op zo'n witte driehoek, hij had geen tijd meer om te reageren kortom veel schade.
Ik had op de st1100 ook geen ABS. Toch wilde ik het wel graag en daarom op zoek gegaan naar een PAN met ABS. Ik heb het nog nooit nodig gehad maar het geeft mij toch een veiliger gevoel

Storingen ABS?

is toch geen BM......

Heb bij de aanschaf st1300 een remcursus gekregen van de Importeur.

Man man, wat een verschil in (on)mogelijkheden.

Als je kunt kiezen zeg ik; DOEN

Toen ik na mijn laatste schuiver -voorwiel - aan een andere motor dacht, was het een must dat er ABS op moest zitten. Niet dat je dan niet meer onderuit kan gaan, maar ik ben er van overtuigd dat het de kansen een heel stuk keiner maakt. :Smile:

Hou in je achterhoofd dat je een motor met blokkerend voorwiel gemiddeld geen seconde rechtop houdt.

Dan gaat hij echt plat met jou erbij.

Een ABS kan dit in de meeste gevallen voorkomen.

Doe met deze informatie wat je wilt maar het geeft wel aan hoe belangrijk een ABS kan zijn.

Een paniek remming kan ons allemaal overkomen hoe (on)ervaren we ook zijn.

Beroepsmatig ben ik dit helaas al diverse malen tegengekomen.

• 5 months later...

De ABS techniek is er om de bestuurder te helpen in noodgevallen maar hoe kom je daarin. Ik heb het niet, op mijn motoren, dus mis het ook niet.

Vanuit mijn werk diverse rijopleidingen gehad waar de randen worden opgezocht van de chauffeur en zijn voertuig en daar ga je echt het systeem gebruiken en ook daar blijk het alleen maar een hulpmiddel te zijn.

Met deze dus nog een denk moment omtrent het aanschaffen van een fiets met of zonder ABS :good:

Hulpdiensten zullen noodgevallen vaker tegenkomen ongevraagd dan participerende burgers?!

Anders zouden alle hulpdiensten die gebruik maken van een motor toch gerust afzien van ABS als het "slechts" een hulpmiddel is?