Jump to content

Deze ochtend de motorfiets buiten geduwd en start normaal.

Even een verhoogd toerental zoals altijd met een koude motor en dan draait hij rond de 1100 tr/min.

Het was 7 ° deze ochtend bij vertrek en na ongeveer 8 km had ik de 3 begeerde blokjes op mijn temperatuurmeter.

Is het normaal bij deze temperaturen dat het dan na ongeveer 8 km in orde komt ?

Voor de rest geen problemen gehad , altijd direct 3 blokjes na een koffiestop.

Olie , waterpeil is ok en de thermostaat is vervangen begin 2018.

Edited by Mister Vogezen

Featured Replies

Alles eens een goede spoeling geven,

kan gebeuren door de vuiligheid die bv in de radiator zit,

dat deze wel eens de boosdoener kan zijn dat de thermostaat daar door niet goed op en neer gaat door verstopping bv.

Daarom pas ik deze methode toe, die hier onderaan bevind.

Misschien wat overdreven voor sommigen, maar dan ben je vrijwel zeker dat het goedgedaan is.

https://st1100-1300.eu/threads/koelsysteem-reinigen.2543/

Edited by marc pan

• Author

Vandaag een ritje gedaan ,

3 blokjes op 5 km i.p.v. 8 km.

Het heeft misschien wel te maken gehad met de winterstop ?

Motorfiets heeft 4.5 maand stilgestaan en alles moet terug tot leven komen , ook de bestuurder van het voertuig :-).

Voorlopig laat ik het zo en bekijk het op zondag voor een stevige rit van zo'n 460 km.

Ik heb een reserve thermostaat + afdichting liggen mocht het toch nog nodig zijn om te vervangen.