Jump to content

Hallo,

Ik heb mijn PAN 1300 vorige week voorzien van een nieuwe accu en na een 2 x rijden start deze niet meer. Startmotor draait maar er branden 2 indicatie lampjes de olie en neutraal en de achterlichten blijven branden. ANWB weet het ook niet precies. Zegt iets met de elektronica ???

Wat zou de oorzaak kunnen zijn of wie heeft dit ook meegemaakt.

Dank voor jullie reactie.

Groet Wim(mie)

Featured Replies

Mijn 1300 wilde gistermorgen ook niet uit z'n winterslaap ontwaken. Normaliter slaat 'ie bij de 2e startpoging gewoon aan. Na drie startpogingen was de accu leeg (zo'n klein dingetje stelt ook niet veel voor..). Bij mij bleven het olie- en neutraal lampje branden (maar dat is normaal als er geen oliedruk wordt gemeten en de motor in z'n vrij staat. Of de achterlichten ook bleven branden weet ik niet. Heb ik uit pure frustratie niet naar gekeken. Overgestart vanaf de auto en met veel pijn en moeite kwam er leven in de brouwerij. Vervolgens nergens meer last van gehad. Ik ga binnenkort de bougies maar eens vervangen, want bij mijn weten is dat tot nu toe nog nooit gebeurd en bij km. stand 42000 wordt dat wel eens tijd.

De rode knop even heen en weer.

De zijstandaard even in en uit.....contactspray...

Staat hij in versnelling....

Dat laatste heb ik gehad bij een motel op Hemelvaart...in no where noord Franrijk. Uren bezig geweest....zweten en balen zelfs ANWB gebeld....ik had de motor op een helling moeten parkeren met alle bagage en tent. Tegen het terugglijden in versnelling gezet.

Brandstofpomp wordt uitgeschakeld....dus niet starten

• Author

Beste leden, Dank voor jullie reactie. Helaas heeft het nog geen resultaat opgeleverd dat mijn PAN start.

Ik denk dat er een relais kleeft de zitten ergens rechtsachter zijde onder duozit toch. Omdat de achterlichten blijven branden en de olie en neutraal lamp zou ik zoiets verwachten.

Voor meer suggesties die tot een oplossing kunnen leiden hou ik me aanbevolen.

Grt Wim.

Lijkt meer op kabel lekspanning.

Loop eerst na wat je állemaal los hebt gehad. Met weer vast zetten....Ergens een draad beschadigd.

Kortom de hele kuip eraf en alle bedrading nalopen . Klevend relais...mmmm daar hoef je niet te zoeken relais doet het of niet.

• 4 weeks later...

De oorzaak blijkt een verkoold/doorgebrand/geoxideerd massadraadje te zijn dat vastzit aan het frame.

Komt niet vaak voor, maar Snoek Motoren, Heerhugowaard, heeft het gevonden.

image.jpeg.cfc118e35761debb0e2dc09e7ee30ecb.jpeg

Edited by Timbo

• 1 year later...

Dit probleem heb ik nu ook wat kan ik doen en wat kan het zijn?

Hallo,

Ik heb mijn Pan 1300 vorige week voorzien van een nieuwe accu en na een 2 x rijden start deze niet meer. Startmotor draait maar er branden 2 indicatie lampjes de olie en neutraal en de achterlichten blijven branden. ANWB weet het ook niet precies. Zegt iets met de elektronica ???

Wat zou de oorzaak kunnen zijn of wie heeft dit ook meegemaakt.

Dank voor jullie reactie.

Groet Wim(mie)

De motor komt in een storing waar hij niet uit komt, alleen door de accu af te koppelen.

Alleen het neutraallamp en oliedruklamp branden plus het achterlicht en de alarmlichten op halve kracht.

Ik heb 1 keer het f1 lampje zien knipperen maar ging daarna meteen weer in de bekende storing.

Het lampje knipperde wel meer dan 30 keer maar weet niet precies hoeveel.

Screenshot_20210307-164828_Gallery.thumb.jpg.8caa3fed0637b8d4ac96fc80b11bd8db.jpg

Screenshot_20210307-164815_Gallery.thumb.jpg.64cf99d400e945d76edf77002fd7920f.jpg

bijna hetzelfde als wat ik met mijn oude motor had.

spookte behoorlijk.

dat was toen de befaamde GELE STEKKER. (tum tum tuuuummmmm):eek:

(masse verbinding blokje met xx aantal draden die achter de cockpit (rechts ) zit.)

AL Opgelost ??

grt,

V

Check de stekkerverbinding van het contactslot met de kabelboom (links achter het middelste kuipdeel). Ik had ook van die vage storingen en bleek die stekkerbinding erg gecorrodeerd te zijn. Ook zit daar ergens die gele stekker met meerdere massaverbindingen.

Vorig jaar is er net een nieuwe accu ingezet.

Deze week hem bij de monteur gebracht en die gaat op zoek, maar ik zal hem deze suggesties doorgeven zodat hij daar ook naar kan kijken.

Bedankt.

• 5 weeks later...

Even een update van mijn probleem.

Het bleek dus net als bij wimmie 2 relais te zijn, die zijn vervangen en hij doet het weer als vanouds.