Jump to content

Beste mensen. Ik heb mij pas eergisteren voorgesteld en gister mijn eerste pan gekocht. Weer of geen weer, ik moest even wat kilometers maken natuurlijk. Er vielen mij gelijk een aantal dingen op:

- Wat voor een heerlijke fiets die pan is. (niet verwacht dat het zo lekker zou rijden)

-maar bij wat lagere toeren vanaf 2 tot 3 als het gas er op gaat houdt de motor wat in. Als ik de choke er iets op heb staan loopt de motor soepel en pakt deze goed op.

-en als derde (waar ik eigenlijk een beetje van schrok) verbruik van 1 op 12. Zijn natuurlijk veel dingen die dit kunnen veroorzaken. Iemand een idee? Ik heb er niet harder mee gereden dan 120 op de snelweg en schakel zeker niet pas bij hoge toeren door.

Groetjes Ide

Featured Replies

Klopt 1:17 tot 1:20 is haalbaar . luchtfilter-bougies - en wat hier boven staat van Panmanbos kijk ook ff naar de choke hendel of deze blijft hangen. (terug komt)

In mijn geval 1:17 / 1:19, afhankelijk van je rijstijl, is mijn ervaring. Korte stads ritten gemakkelijk 1:12. Doorhalen boven de 4000 rpm is ook een ding!

Goeie beurt. Carbs laten afstellen en wennen aan je Pan! Dat ga je zeker merken :vroem:

Kom naar de TDT (Technische Dag Teteringen) bij Breda op zaterdag 23/3 en vraag vooraf of Ome Noot nog tijd heeft voor een carb tune. Je moet je wel vooraf aanmelden, zie bij Evenementen! Ik zou zeker een nieuw luchtfilter meenemen als alles toch open moet om bij de carburateurs te komen. Bougies meenemen is ook handig (of vooraf erin draaien).

Zou mij niet vastpinnen op het feit dat een carbtune direct ervoor zorgt dat je motor 1 op 17 gaat lopen.

Zijn meerdere factoren die het verbuik bepalen. Een carbtube is er 1 van.

Edited by Dennis

• Author

Fijn al die snelle reacties! :)

In ieder geval genoeg om te proberen dus.. @DuinPan zo'n technische dag heb ik wel oor naar. Weet niet wanneer het laatste onderhoud is gepleegd namelijk. Heb je nog tips over welke onderdelen ik het beste kan bestellen en waar ik deze voor een goede prijs/kwaliteit kan vinden?

[automerge]1552600885[/automerge]

Klopt 1:17 tot 1:20 is haalbaar . luchtfilter-bougies - en wat hier boven staat van Panmanbos kijk ook ff naar de choke hendel of deze blijft hangen. (terug komt)

Choke blijft niet hangen. Overige zaken kan ik wel even gaan vervangen. Dankjewel!

Je kan je spullen bestellen bij PanGert, de organisator van de TDT. Lees even goed onder Evenementen / Technische Dag Teteringen voor de details hoe aan te melden en spullen te bestellen! PanGert heeft al aangegeven dat hij zaterdag de spullen gaat bestellen dus je kan jouw spullen nog uiterlijk morgen bij hem bestellen!!

Zie je wel! Ik zit nu al zo ontzettend vol vertrouwen met alle hier gegeven tips.

Mijn 1:13,5 verbruik moet ook te tackelen zijn, mijn chokeklepje hangt overigens overduidelijk WEL.

Zinvolle woorden van wijsheid, je hebt d'r wat aan! Yahoo:Het is in elk geval niet zomaar "effe-effe" opgelost.

• 2 weeks later...