Jump to content

De middag nuttig besteed. Had de spoiler al zwart gespoten (met dank aan Hunter voor het voorbeeld....) en vanmiddag de stoute schoenen (voor motorlaarzen was het toch te slecht weer) aan getrokken en samen met Mark de spoiler (via de dealer verkregen, was verkeerde kleur besteld, ging nu voor een prikkie naar mij) met remlicht (van forumlid overgenomen) en kabelset (via Pol's motoren) "op gebouwd". Inderdaad, het eerste gat boren (duidelijk aan de binnenkant aangegeven waar de gaten komen) was het meest enge. Zelf durfde ik niet zo goed, Mark deed het wel even (was zijn koffer immers niet....) de rest van de gaten was "kinderspel" (idd Mark is mijn kind....)

nadat de spoiler was geplaatst gingen we bij t achterlicht kijken voor de aansluiting. Wat schetste onze verbazing dat daar al een extra remlichtkabel lag.....waarschijnlijk al eens eerder gebruikt voor een extra remlicht. Daarna was t weer het bekende fluitje van die cent. Door de koffer naar buiten brengen, onder de achterste seat de stekker opbouwen en klaar!!

Op de foto's zijn de diverse stadia te zien met het resultaat van het extra remlicht. Poeh, wat een sterk, duidelijk remlicht. Erg veilig!!

Ben nu eigenlijk "uit gefreubeld"....Alles wat ik op mijn verlanglijstje had staan is gebeurd. (zie mijn topic "het een en ander" in wat heb ik gekocht)

Nu, rijden, rijden, rijden met als hoogtepunt samen met Mark naar MAN!!

IMG_3595.thumb.jpg.0e410f029d1463209c0e0db61a1d3df4.jpg

IMG_3596.jpg.39119f2c0f033cd6aa31aa96173e3643.jpg

IMG_3597.thumb.jpg.9d16f19c96de2fc0288e733b7e7480ed.jpg

IMG_3600.thumb.jpg.1de021eddd7eba765f5dea4b02d096f6.jpg

IMG_3598.thumb.jpg.6de87d48e363f52cca95a6f882440239.jpg

Featured Replies

• Author

is idd niet meer te krijgen voor de 1300. ik liet mij eens ontvallen bij mijn dealer dat ik nog op zoek was naar een spoiler. de magazijnman pakte een doos en liet de spoiler zien...!!! gewoon GELUK dus.

zag ook eens een voorbij komen bij Boonstra. dus ik zou sloperijen, marktplaats, ebay enz. in de gaten houden. een tijd terug doken er ineens een aantal voor echt heel weinig op in Italië.....

een dosis geluk heb je dus wel degelijk nodig.

succes met je zoektocht. tis wel de moeite waard, t lijkt super, vooral met het remlicht er in.

Ziet er heel goed uit, heb je hem bewust zwart gespoten?

Op de foto's die je geplaatst hebt lijkt het steeds een andere kleur koffer, door de lichtinval.

Ik weet nog wel wat hoor. Spiteful

Je remlicht gedimd laten branden als je niet remt.schematopkofferremachterlicht.jpg.91c20a86f1017d1820c8a9fdf2de4bd4.jpg

weerstand kan ook 330 Ohm zijn als je hem nog wat zwakker wil laten branden.

Je bent nooit klaar met een motor Spiteful

• Author

Mister Vogezen.....de man met de boor is mijn zoon die me overal mee helpt.....:bravo:

het zwart spuiten van de spoiler is gekomen door Hunter. Hij postte een aantal foto's waarop hij liet zien dat hij de spoiler zwart had gespoten. Om de spoiler in exact dezelfde kleur te krijgen moest ik het laten doen bij een autospuiter. Uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om dezelfde kleur te krijgen, ook al heb je een kleurnummer....

Ik heb ook meerdere foto's gezien van koffers met spoilers die in de zelfde kleur waren. Deze spoilers vond ik weinig opvallen (witte koffer met witte spoiler zag je bijna helemaal niet (op de foto))

heb zelf een Motip spuitbus gebruikt met eerst Motip ontvetter en scotch brite.

De kleur is echt diep zwart, ondanks de lichtinval van het licht in de gagarage.

IMG_3602.JPG.bea255803de71d3c9d42274377c15399.JPG

IMG_3604.JPG.ec0c52e14e867aceac503b6a163afa41.JPG

IMG_3601.JPG.c07aa49137b7dea8ce0ecc13c1be5436.JPG

Ik heb de spoiler ook zwart gespoten.

De spuiter vond het te moeilijk om de juiste kleur te spuiten.

Cotten ,ziet er goed uit. Top

Mooi gedaan , geeft een mooier uitzicht aan de pan en is ook nog een stuk veiliger.

Ik heb ook eentje op mijn Pan staan gekocht bij David Silverspares en direct in de juiste kleur en ook direct een kabelharnas erbij.

Bij de opening van Louis in TILBURG geweest hangt een voorbeeld bord van tweede remlichten kun je zo op de top koffer monteren.

Verschillende types.

Doe er je voordeel mee. Yahoo:

Ik weet nog wel wat hoor. Spiteful

Je remlicht gedimd laten branden als je niet remt.[ATTACH type=full]24201[/ATTACH]

weerstand kan ook 330 Ohm zijn als je hem nog wat zwakker wil laten branden.

Je bent nooit klaar met een motor Spiteful

ik heb mijn kabel ook gemaakt maar dan met een weerstand en 2 diode's en gaat telkens stuk. dan blijft het stoplicht altijd branden . ik zie dat jij zonder diode's werkt , is dit naar voldoening ??