Jump to content

Hey,

Ik heb vandaag mijn 1300 uit 2008 op mogen halen en was benieuwd of iemand weleens een gear indicator heeft toegepast met schakel hulp(om efficiënt te rijden met optimaal motor verbruik = advies op of terug schakelen).

Paul

Featured Replies

Hallo, ik heb een gear indicator van MLMparts,HEALTECH de GIPRO DS-serie G2.

Heeft alleen de versnelling stand weer.

Werkt goed.

Hey,

Ik heb vandaag mijn 1300 uit 2008 op mogen halen en was benieuwd of iemand weleens een gear indicator heeft toegepast met schakel hulp(om efficiënt te rijden met optimaal motor verbruik = advies op of terug schakelen).

Paul

Zo'n belerend systeem heb ik ook in de auto, bij belachelijk weinig toeren adviseert dat ding al op te schakelen, zelfs met een aanhanger erachter!

Persoonlijk zie ik het nut niet van dat adviserende, als de motor haast smoort ben je toe vroeg met schakelen.

Aan de andere kant, zelfs m'n GT750 uit '76 had al een gear indicator, waarom dat is losgelaten op een gegeven moment.... zal wel met kosten te maken hebben. Makkelijk is het wel weer, nu ben ik steeds aan het meetellen als ik schakel. (gewoonte)

Vooral in het begin miste ik de Gear indicator wel, nu na een paar jaar niet meer.

Ook ik tel meestal gewoon (onbewust) mee.

Als ik in een langzamer gebied rijd en op een kruispunt aanrijdt en niet zeker meer ben in welke versnelling ik zit schakel ik eerst helemaal naar de vijfde versnelling voor ik terug schakel naar de tweede versnelling.

Neemt niet weg dat ik ooit nog wel eens een Gear indicator zou willen hebben gewoon omdat het mooi staat in je Dash.

Als je goed voelt (bij de mijne tenminste) voel je van z’n 4 naar z’n 5 een heel subtiel tweede klikje bij het opschakelen.

Zo merk ik dat de hoogste versnelling bereikt is. Heb nog nooit te lang in zijn 4 gereden. Mooi gedaan van Honda!... :-)