Jump to content

in bepaalde dingen (zoals mijn motor) ben ik volgens mensen om mij heen een "Piet Lut"......

bij de schakelaars aan de linkerkant van het stuur waren enkele delen "onleesbaar" geworden. (slijtage)

Via mp heb ik een andere schakelunit kunnen bemachtigen waarop alle delen wel mooi wit en dus duidelijk waren.

Gisteravond zouden mark, mijn zoon, en ik "even" de schakelaars wisselen....en weer de halve motor ontmantelen (wat in eerste instantie niet de bedoeling was).

Na twee uur (inclusief koffiestop) was alles weer compleet.

Voor mij was een "ergernisje" voorbij en we wisten nu ook hoe de rechterkant "uit elkaar moest". Links hadden we al een keer uit elkaar gehad voor het aansluiten van de navi en de montage van een extra stroomaansluiting)

Ben ik de enige die zich aan zulke (kleine) dingen ergert?

Op naar de volgende klus, het monteren van de topkofferspoiler met remlicht.

786631ab-7e71-481d-8831-24cb2f0f3b1c.thumb.jpg.ca84a90e7884981fb59fcf4aecba96e2.jpg

JMLG2785.thumb.JPG.9434cdcea8adefe7f3ff7d9e8b2bf4a6.JPG

XIYT3619.thumb.JPG.f43be61ede5d71f6d05d4220f7936511.JPG

126aa242-6e47-43e5-a84f-32af70317c26.thumb.jpg.77d6c9d0a40ebe5358fb19331da66eb7.jpg

Featured Replies

Je bent vast niet de enige pietlut...Wink:. Als je het helemaal perfect wilt hebben, dan zou je eigenlijk ook het bovenste (roestige) boutje van je koppelingshendel/reservoir moeten vervangen...

Edited by RRR

Thuis zeggen ze het niet maar denken ze het wel , denk ik. Die motorfietsen vragen nu eenmaal meer onderhoud dan een wagen. Ik begrijp je best en velen op het forum ook. Als er iets niets in orde is zit ik daar tijdens mijn rit aan te denken en geniet ik niet zoals het zou moeten en is mijn concentratie ook minder wat gevaarlijk is.Het moet gewoon in orde zijn.

Klopt helemaal, Erwin.

ik zit ook vaak te sleutelen aan m'n motor om die kleine dingetjes te perfectioneren,... soms ten koste van vrouwlief...

:shrug: Wat doe je eraan hé :shrug:

Ik heb helaas geen motor om een Piet Lut te kunnen zijn. Het is moeders mooiste niet. Op dit moment kan ik me niet meer veroorloven, dus zo lang alles werkt kan ik daar maar beter blij mee zijn!

Maar je motor geregeld kuisen is ook een vorm van onderhoud en dan zeggen ze , ben je nu weer aan het kuisen ?

Ja zenne , die mooie rooie moet mooi zijn.

[automerge]1552049402[/automerge]

Gewoon je gang gaan en af en toe een bloemetje mee nemen .

Is vrouw lief ook weer blij.Yahoo:

Dan zeggen als ik met een bloemmeke kom , was de Esso weer open ?

Rolleyes

[automerge]1552049528[/automerge]

in bepaalde dingen (zoals mijn motor) ben ik volgens mensen om mij heen een "Piet Lut"......

bij de schakelaars aan de linkerkant van het stuur waren enkele delen "onleesbaar" geworden. (slijtage)

Via mp heb ik een andere schakelunit kunnen bemachtigen waarop alle delen wel mooi wit en dus duidelijk waren.

Gisteravond zouden mark, mijn zoon, en ik "even" de schakelaars wisselen....en weer de halve motor ontmantelen (wat in eerste instantie niet de bedoeling was).

Na twee uur (inclusief koffiestop) was alles weer compleet.

Voor mij was een "ergernisje" voorbij en we wisten nu ook hoe de rechterkant "uit elkaar moest". Links hadden we al een keer uit elkaar gehad voor het aansluiten van de navi en de montage van een extra stroomaansluiting)

Ben ik de enige die zich aan zulke (kleine) dingen ergert?

Op naar de volgende klus, het monteren van de topkofferspoiler met remlicht.

Ik onthoud 1 ding van je leuke verhaal " koffiestop" .

Zeer belangrijk.

Piet Lut... Mooie nickname..

Beetje autisme is ook mij niet vreemd..

Het moet gewoon kloppen. Mooie dingen die de motor mooi maken zonder dat het een kerstboom wordt!!

Laat het voorjaar maar komen. Op de TDT weer inspiratie opdoen!!!

Ach Piet lut???

Ik rijd het hele jaar ook in de winter maar was mijn machientje ook elke week daarna afdrogen en oppoetsen.

Volgende dag weer de modderige wegen op.

Zo blijf je lekker bezig.

Maar begrijp je helemaal @cotton ik zag dat mijn schetplaat beschermers minder werden, nou daar komen eerdaags snel nieuwe op.

eh... :Nea:ik denk niet dat ik een Piet Lut ben wat mijn voertuigjes betreft.

Ik bezig meer de instelling: Het is een vervoermiddel, als ie een koektrommeltje was mocht ie in de kast staan mooi te wezen.

Wassen is een vervelende bezigheid die helaas af en toe nodig. één à twee keer per jaar vind ik voldoende.

Begrijp me goed; technisch moet het goed zijn hoor. dat staat buiten kijf, maar vuil is meer een soort beschermlaag. :Biggrin

+ 1. Technisch moet hij goed zijn. Geen rammeltjes, tikkies of vreemde trillingen, en dat doet ie van mij niet meer na alle Piet Lut dingentjes :vroem:

Hier ook niet zo'n poetser, uiterlijke slijtage en verweerde kopjes zie ik meer als een soort patina wat bij een ca. 25 jaar oude motor hoort.

Zo zitten er twee glimmende gladde plekken in de binnenkuip waar 25 jaar lang knieën tegenaan hebben gezeten.

Mn Duc is uiterlijk ook niet in concoursstaat en eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben.

Technisch moet het wel goed zijn.