Jump to content

Vanochtend had ik even een "zweet op de rug"-momentje, getankt, sleutel in het contact en... vast, niet te draaien.

Na heen en weer proberen en het stuur naar links draaien ging het weer.

Op mn werk aangekomen een paar keer geprobeerd, sleutel er uit, weer er in, op contact, enz.

Ging gelukkig weer.

Mn gevoel zegt WD40 bij het slot spuiten.

Is dit iets wat meer voorkomt?

Featured Replies

• Administrators
Was dat niet gewoon het stuurslot? Wat ook kan op veel 1100s is de sleutel na het afzetten iets indrukken en dan nóg een klikje verder terugdraaien. (Dan gaat het stadslicht aan, voor parkeren buiten de bebouwde kom). Daaruit terug komen 'haakt' ook nog wel eens wat.
Oudere sloten willen wel eens haperen. Met WD40 krijg je de boel altijd wel gangbaar, maar optimaal is het niet. Beter is het om een beetje grafiet poeder te gebruiken.

Edited by W. Boom

Even het stuur bewegen tijdens het ontgrendelen wil ook wel eens helpen.

Suur zit wel eens vast tegen de aanslag.

Lijkt een beetje op een fietsslot wat niet los wil omdat de beugel tegen een spaak zit.:vroem::vroem:

Bij mijn vorige motorfiets gebruikte ik nooit de reserve sleutel. Bij verkoop die sleutel geprobeerd en hij ging er wel in maar draaien ging niet meer omdat het slot was " gezet " naar die éne. Af en toe eens wisselen kan zeker geen kwaad.

slot uit elkaar halen ,binnen kant goed schoonmaken ,contacten een beetje opschuren

dan gaat het weer als een trein

heb het zelfde probleem gehad ,nu dus niet meer

• Author

Ik had inderdaad de "nieuwe" sleutel van het setje in gebruik.

De oude gesleten sleutel gaat inderdaad een stuk soepeler.

Den Dennis is echt een encyclopedie als het op de ST1100 op aan komt...

Ik denk dat hij hem gewoon uit he hoofd uit- en in elkaar kan halen...

Ik had inderdaad de "nieuwe" sleutel van het setje in gebruik.

De oude gesleten sleutel gaat inderdaad een stuk soepeler.

De regel is altijd (voor alle contact sloten) de scherpste/nieuwste/minst gebruikte sleutel gebruiken want het slot slijt en je sleutel ook dus als je altijd de originele sleutel gebruikt en nooit de beste sleutel word het slot lurp en past op den duur de nieuwe sleutel helemaal niet meer.

En ook een belangrijke zorg dat er zo min mogelijk zooi (andere sleutels en sleutel hangers) aan je contact sleutel want ook hier door gaat het contactslot snel kapot.