Jump to content

hallo,

ik lees op het forum meerdere topics over remmen maar geen lijken mijn probleem op te lossen. Ik zit met twee dingen.

Mijn achterrem zit vast als ik rem met het pedaal. Ik heb nieuwe stalen leidingen gelegd en de klauw gereviseerd. Het zou de remcylinder kunnen zijn maar het voorwiel remt wel als ik met het pedaal rem en komt daarna gewoon los.

punt twee is dat de middelste cylinder achter niet remt als ik met de voorrem rem en als ik wil ontluchten komt er niets uit. Het handvat is wel hard als ik rem omdat de voorremmen wel goed remmen.

Heeft iemand een idee?

Featured Replies

• Author
Als ik zo lees een ABS systeem. Lucht in het systeem?

Dat zou er met het ontluchten toch uit moeten komen? De andere remmen zijn wel hard zonder luchtbelletjes in de remvloeistof.

Ik ben dus echt a-technies maar als ik met mijn 1100 de voorrem gebruik doet achter zowiezo niets. En voor remmen met de pedaal is mij ook onbekend

Is toch geen combinatie op een 1100??

Edited by tbo

beste twin,

op je eerste vraag... vastzitten of verstopping ergens en op je 2e vraag.. dat klopt ook want enkel bij het rijden zal de rempomp gaan kantelen(zit op de linker voorvorkpoot) wat de remzuiger zal bedienen

[automerge]1551605690[/automerge]

Kun je testen door de rempomp iets naar achter te drukken en iemand aan het achterwiel laten draaien.(motor op de middenbok)

Achter remt niet zo maar mee als je voor remt.

Alleen als je flink op je voorvorken gaat hangen tijdens het remmen! De remcylinder voor achter wordt indirect bediend door een klein beetje rotatie van de remklauw, zo wordt ook het anti duik systeem bediend.

• Author
morgen (5/3) heb ik een vrije dag, dan ga ik er weer aan. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Bedankt voor alle bijdragen zo ver.
  • Moderators

Zoals al diverse malen hier op het forum vermeld ( gebruik eens de zoekfunctie) ,

hier het schema om de st1100 met abs/cbs te ontluchten.

Bovenste remreservoir vullen en dan de boel ontluchten

(houd niveau in de gaten tijdens ontluchten)

1e : Linkse boven nippel

2e : Rechtse boven nippel

Afvullen tot max. streep binnenkant reservoir

Remreservoir weer sluiten.

Achter remreservoir vullen (houd niveau in de gaten tijdens ontluchten)

3e : middelste nippel achterrem

4e : onderste nippel rechtsvoor

5e : onderste nippel linksvoor

6e : achterste nippel van de achterrem.

Nu moet alles weer tip top in orde zijn.

Ik kan je alvast verzekeren het schema van Panman1100 is het enige dat werkt. Probeer geen 'shortcuts' te nemen want dan blijft er altijd wel ergens lucht achter. Oh ja, en hou dat achter reservoir in de gaten want het gaat echt idioot snel.
  • Author

Achter het compensatiegaatje en in de remcylinder zat echt een heleboel bagger dus die eerst even goed schoongemaakt. Dit weekend heb ik geen tijd maar woensdag wel en dan staat het ontluchten volgens het schema van Panman1100 op het programma.

[automerge]1553328264[/automerge]

Ik heb het remsysteem ontlucht en alles ging goed tot aan de laatste nippel. Als ik de achterste nippel van de achterrem wil ontluchten krijg ik het volgende probleem. Als ik de rem pomp en vast houd en dan de nippel los draai komt er nauwelijks tot geen remvloeistof uit, de pedaal zakt niet naar beneden en de remcilinder gaat niet veel verder naar buiten. Dus: met de nippel open blijven zowel rempedaal als remhendel hard, de remcilinder blijft van de remschijf af staan en komt er geen vloeistof uit de nippel. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

( de remcilinder achter is gereviseerd met nieuwe rubbers, de secundaire remcilinder voor is gereviseerd en de hoofdremcilinder achter is schoongemaakt. De middelste remcilinder achter komt wel goed naar buiten bij remmen)

Wie heeft er tips?

Edited by Twin