Jump to content
Als ik mijn rechterkoffer bevestig zit deze niet zo vast als de linkerkant. Het lijkt erop dat de beugel die de koffer vast mooet zetten niet ver genoeg naar beneden komt als je de sluiting dicht doet. Weet iemand of dit is af te stellen.

Featured Replies

• Author
Wat jij bedoeld heb ik ook wel eens Jan. Alleen in dat geval zie je dat de aansluiting op de rest van de motor niet klopt. De koffer valt goed op zijn plaats alleen na het sluiten van het slot kan je de koffer een beetje optillen en kantelen. De linkerkant zit ook wel iets beweging in maar niet zo veel.
  • Author
Een beetje beweging zit in de linkerkoffer. Rechts is gewoon teveel. Daarom zoek ik ook antwoord op mijn vraag of het vergrendelingsmechanisme is af te stellen.
  • Moderators

Ik vond ook dat er te veel speling op zat als je de koffers eraf haalt zie dat er wat speling zit op de kofferbeugels.

Ik heb hier een paar ringetjes tussen geplaatst en nu zit het naar mijn zin.;)

Edited by elmo

• Author
De rubberstopjes zitten op hun plek en zijn niet versleten. @elmo kan jij een foto sturen waar je de plaatsing van die ringen ziet?
Elmo heeft toch een 1100? De sluiting van een 1300 is niet af te stellen. Als de koffer zowel boven als onder op de juiste plek zit, kun je 'm een klein beetje op- en heen en weer bewegen. Misschien heeft een vorige eigenaar ooit de sluiting met grof geweld gesloten terwijl de koffer niet goed bevestigd was en hiermee het 'aandruk' gedeelte van de sluiting verbogen waardoor je nu teveel opwaartse speling hebt?
  • Author
Terug buigen heeft het risico dat je meer schade kan veroorzaken. Ik ga kijken of ik een vulplaatje aan kan brengen om de speling op te heffen. Bedankt voor jullie input!

Je kunt ook de ophanging en sluiting van zowel links met rechts vergelijken of daar verschil (verbogen)in zit.Wink:

En ik bedoel niet dat de een links is en de ander rechts:Biggrin

Ik lees in verschillende reacties dat de rechtkoffer minder vast zit dat de linker? Bij mijn Majk is dat alleszins zo.

Een licht beweging in de linkerkoffer is weliswaar mogelijk, maar is vooral de rechter die speling blijkt te hebben.

Ik heb de achterste dop van de koffer, die tegen het achterspatbord rust, afgenomen, en een rondel van 1,5mm onder de stop geplaatst.

Dezelfde vijs draait zich netjes vast in de koffer .... "et voilà .... de rechterkoffer is nu evengoed gefixeerd als de linkerkoffer.

Ik moet nog eens checken of de stop voldoende schuif-vast gemonteerd is. Hij past daar namelijk in een uitsparing - wat kan verholpen worden door een schroefje dat net iets langer is en een rubberen ring ipv een metalen ring. Of eenvoudig een stevige lijn zoals teck7 aanbrengen om de delen netjes op hun plaats te houden. De oplossing zat voor mij dus in de achterste stop van de koffer.

mvg Geert

• Author
Dit klinkt als een bruikbare oplossing Geert. Dank voor je duidelijke uitleg. Ik kijken of dit bij mij ook helpt.