Jump to content

Mijn ervaring met de TomTom 550

Beste mensen

Afgelopen weekend het bij mrGPS aangeschafte navigatiesysteem TomTom 550 gemonteerd op een navibeugel van MarcPan. Zondermeer een goede match, past perfect.

Gister op de bijzonder mooie zonnige woensdag mooi even uitproberen waarin een paar zaken opvielen. De avond ervoor een mooie route uitgezet vanaf Muiden via Naarden en binnendoor naar de Loosdrechtse plassen en vervolgens weer via kronkel weggetjes terug richting Muiden. Vanaf de woonplaats in totaal een goede 190 km. Deze route met de Rider app op de TomTom site uitgezet. Het laatste gedeelte daarvan d.m.v. de kronkelweg optie in de app, wat overigens perfect werkt. De kaart die daar gebruikt wordt is niet de mooiste ik heb zeer wel betere gezien. Meer detail zou welkom zijn maargoed het is te doen. Nadat de route klaar was wordt deze dmv synchronisatie door de app op de TomTom 550 gezet. Dit werk feilloos via wifi. (Mocht je deze na willen rijden het is te downloaden op de site van TomTom. Afstand is ca. 125km en de duur volgens TomTom 3:30 uur)

De bluetooth verbinding is wel een dingetje. Dat ging in het begin niet gesmeerd. Maar nadat ik opnieuw zowel de TomTom 550 als de SRC in mijn helm opnieuw was opgestart bleef de verbinding goed. Overigens was dit de eerste keer met de SRC set en dat is zondermeer goed bevallen, prima geluidskwaliteit.

Wat ik wel tegen vind vallen is de reflectie in het scherm van de TomTom. Nou heb ik een jas met een groot geel vlak dus dat reflecteert nog eens extra. Daarom maar eens op zoek naar een zonnekapje en een anti-reflectie-folie wellicht heeft iemand daar al ervaring mee?

De nieuwe TomTom 550 is verder vlot te bedienen, wat dat betreft klopt het helemaal met wat er in reviews wordt verteld. Ook de scherm bediening met een handschoen gaat idd. Al met al een beste uitgave maar je krijgt er veel lol voor terug.

Mvg

Digi

IMG_20190223_193146.jpg.7eb7ac86e4489ebb8aad373f1e3fd617.jpgIMG_20190223_193157.jpg.f926ef1f6a530740fc9c954d1f28337a.jpg

Featured Replies

Wat ik wel tegen vind vallen is de reflectie in het scherm van de TomTom. Nou heb ik een jas met een groot geel vlak dus dat reflecteert nog eens extra. Daarom maar eens op zoek naar een zonnekapje en een anti-reflectie-folie wellicht heeft iemand daar al ervaring mee?

Zonnekapje zal sowieso niet helpen (tenzij je een zonnekap om jezelf doet, zodat het gele vlak minder helder is ;) ) Folie helpt enigszins, maar maakt het contrast van het scherm tegelijk lager; vind ik persoonlijk niet ideaal.

Advies: speel een beetje met de hoek van het toestel. 5% omhoog of omlaag kantelen doet wonderen.

• Author
Zonnekapje zal sowieso niet helpen (tenzij je een zonnekap om jezelf doet, zodat het gele vlak minder helder is ;) ) Folie helpt enigszins, maar maakt het contrast van het scherm tegelijk lager; vind ik persoonlijk niet ideaal.

Advies: speel een beetje met de hoek van het toestel. 5% omhoog of omlaag kantelen doet wonderen.

Nou MrGPS, dat zal ik eens proberen. Het enige is dan dat de beugel waarop de TomTom bevestigt is een vaste maat heeft dus dan bekijken of dat wat verbogen kan worden. (wellicht dat MarcPen een idee heeft?)

in ieder geval bedankt voor je advies.