Jump to content

Featured Replies

• 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • Administrators

@Andreas

Volgens mij staat dit er bij

Invoerrechten: US $ 42,42 (bedrag wordt bevestigd bij het afrekenen)

Dit bedrag is inclusief de toepasselijke douanekosten, belastingen, commissies en andere kosten.

Informatie verstrekt zonder garantie.

Het bedrag kan wijzigen tot aan de betalingsdatum.

Voor kopers die in een andere EU-lidstaat dan het VK wonen, wordt de invoerbelasting niet terugbetaald.

Ik heb deze ook bij mijn bookmarks staan en al de nodige filmpjes bekeken voor 'ooit' als mijn originele dynamo het begeeft. Alle typische 'dingetjes' aan mijn Pan zijn al gedaan behalve dit. Dus ergens in mijn achterhoofd houd ik er rekening mee dat ik ooit ook de klos ben. Tot die tijd houd ik mijn stekkerverbindingen corrosievrij, goed klemmend en lekker in de vaseline en let ik met een schuin oogje op mijn mooie 'Honda Marine' voltmeter op de plek waar ooit de lichtverstelknop zat.

Ik hoor tzt. graag wat 'ie je uiteindelijk gekost heeft en hoe de montageklus is verlopen.

De dynamo was opengebarsten aan de rechter kant. ( niet zichtbaar zonder demontage).

Hij zat wel vast.

Achterbrug gemonteerd deze was rot geroest dus ook vervangen.

Benzinetank eruit gehaald dan kom je er makkelijk bij.

Een forumlid had me gewaarschuwd om het voorste deel van de dynamo te laten zitten. Maar ik had het sneller in mijn handen dan ik wou. Dat was dus een hele klus om die weer op zijn plaats te krijgen. Maar al bij al goed te doen.

Ik heb de motor zo met defect gekocht. Maar heb dus nog steeds een start probleem dat ik niet opgelost krijg.

De kost van dynamo was 195€ en vanaf 250€ gratis verzending. Dus had ik nog wat spullen bijbesteld.

Edited by panman1100

• 5 months later...
  • 1 year later...

Ik wil bij deze toch een waarschuwing uit doen gaan voor aftermarket dynamo's .... in specifieke die afkomstig zijn van Rareelectrical.com

Diegene die ze op hun site verkopen als ook via hun Ebay pagina, welke dezelfde zijn.

Olaf @PanAgt heeft op mijn verzoek begin 2021 bij mij de originele dynamo vervangen voor een aftermarket exemplaar van Rareelectrical.

Op dat moment niet verkeerd gehandeld want mijn originele dynamo had een gescheurd huis en was nogal vuil en verweerd.

Eind goed al goed, denk je dan .. 20 jaar+ rijden zonder gezeik, maar nu aan het einde van z'n latijn, (preventief) vervangen de goede keuze dus.

Niet dus ... Komt ie:

De ABS storing nr.7 waarover ik sprak op de 20ste van oktober blijkt nu achteraf hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van een vermeende kapotte ABS computer, maar van een kapotte dynamo.

https://panforum.nl/index.php?threads/storing-defect-abs-st-1100.12873/post-284453

(Heb nu dus een reserve ABS computer) 🤷‍♂️

Anyways bijna 3 weken geleden reed ik goedgemutst (denkende dat ik de ABS storing had verholpen door de computer te vervangen) naar een goede vriend in Dordrecht. Niks permanent brandend ABS lampje etc.

Vlak voor Waspik kreeg ik onverwachts wéér melding van een ABS storing .. Op dat moment kon ik er niet bij met mijn verstand ..

Feit is dat ik de accu van mijn fiets daags aan de lader had gelegd en tot mijn afgrijzen zag (via mijn TPMS) dat het voltage van mijn accu gestaag daalde van 11.9 naar 11.6, naar 11,3 en verder omlaag.

Dan moest het wel een kapotte dynamo zijn?! Maar hoe dan, ding was verdomme nieuw!!

-- 1 jaar garantie was al lang verlopen trouwens --

Ik ben per direct de snelweg afgegaan en omgedraaid en naar het dichtbij gelegen Waalwijk geraced.

Het zoveelste gezeik rond mijn fiets, helemaal HELEMAAL kots beu zijnde. (Vandaar dat ik dat gevoel van gebrek aan vertrouwen maar al te goed herken @DuinPan )

@PaulCris1100 had recentelijk een goede ervaring met Pols en ik ben niet te beroerd om iedereen waarover lovend wordt gesproken een kans te geven. MG Parts Berlicum, PanAgt Amersfoort allemaal goed, maar nu was ik in maar 8 minuten bij Pols.

Trouwens hoe graag ik mijn grote vriend Olaf werk aan mijn fiets gun ... Amersfoort had ik nooit gehaald, minder dan halverwege was mijn fiets 100% uitgevallen. Krijg je wéér gezeik met langs de snelweg staan, ophalen door sleper enz. enz.

Waalwijk it is ...Punt.

Conclusie die ik mee kreeg door de telefoon, 36 uur later en na het nodige testen en meten bij Pols?!

Dynamo dood.

Dynamo verwijderd uit de fiets, getest ... kapot, hoogstwaarschijnlijk problemen met de spoelen.

Opties?!

(Zelfde) Aftermarket kopen in VS €230 incl. verzending + inklaring

Originele kopen in Japan €700 incl. verzend + inklaring.

Gefabriceerd door: Carmo €345 incl.

Revisie kapot exemplaar door Sevior €255

Optie 4 aub *duh* ...

Paar dagen later:

Contact met Hans (de heer achter Sevior) ... meneer den Engelsen wat een rotzooi dynamo heeft Pols mij toegezonden ...

Hij ligt hier op mijn werktafel uit elkaar.

Het is duidelijk geen originele en zelfs geen kwalitatieve westerse aftermarket maar vooral een goedkoop made in China exemplaar ..

Alle interne onderdelen zijn duidelijk inferieur ten opzichte van wat ik gewend ben uit een Denso exemplaar.

Nou u heeft gelijk, het gaat om een aftermarket geval voor nog geen $170 excl..

Even stil aan de andere kant van de lijn.

Dat blijkt meneer den Engelsen... Want ik geloof dat de inferieure lager(s) kapot gegaan zijn en dat hebben de spoelen uiteindelijk niet overleefd. (Iets met rotors wankelen etc.) Onmiddellijk over en uit zoiets, meneer den Engelsen.

Maaruh zelfs het huis is inferieur (weegt minder, dunner wandig) en "slecht" in elkaar gezet, met een soort locktite meneer den Engelsen ..

Ik wil hem best voor u reviseren maar geef u zeker geen 2 jaar garantie zoals ik dat wel doe wanneer ik een originele reviseer.

Ik kan het simpelweg niet garanderen, met wat ik aan nog werkende China onderdelen heb liggen, dat hij eerdaags niet wéér stuk gaat, snapt u?

Heeft u de originele nog?

De originele? *Kuch* nee ... *schraapt de keel* ... Fuck denk ik nog .. Zou Olaf de mijne nog ... Nehhh dat ding was vies, gescheurd en oud.

Maar werkte nog wel :blush:

Maar waarom wil u per se een originele? Hoor ik mezelf vragen:

"Zo worden ze niet meer gemaakt" hoor ik meneer Hans zeggen ... Nou dat blijkt wel idd ..

Grrrr Opties? Sloop exemplaar ASAP. Diezelfde avond ... Www.

Boonstra Uh Baboon > €125 een exemplaar uit 2000 met kapotte externe spanningsregelaar .. Wel werkend? €275 .. Voor een 20+ jaar oude?

Oh wacht ... *Hoort woorden van Hans* ... Zo worden ze niet meer gemaakt.

Jezus wat een clusterfuck drama wordt dit.

Gelukkig valt de kapotte spanningsregelaar onder het €255 kostende revisie verhaal ...

Kortom wéér een paar dagen later ..

Meneer Hans heeft een (inmiddels) pracht van een ex Boonstra dynamo opgestuurd en deze blijkt van binnen en buiten gereviseerd met alleen maar Honda oem onderdelen en dus >2 jaar gegarandeerde Sevior garantie en €380 lichter (dynamo + revisie) ..

De aftermarket prut blijft achter bij Sevior .. daar lusten de honden toch geen brood van. Of zou ie ... Nehhhh

Terug naar Pols.

Getest ter plaatse in Waalwijk en vervolgens ingebouwd, slaagt de dynamo met vlag en wimpel.

Wel nog een ABS 3 storing .. :birthdaymulticolor:

Blijkt de ABS pomp vóór te maken te hebben met koolborstels die vast gekoekt zitten op de koperen contactpunten en dat moet dan toevallig nu gebeuren of gebeurd zijn?!

Maar hoezo dan? Ik heb niet eerder een ABS foutcode 3 gehad?

Zo zie je maar shit komt nooit alleen ...

Maar ach das kwestie van ABS dekseltje vóór eraf en poetsen die hap en nogmaals een uurtje werkplaats tarief.

Ach ja .. Je kunt ook maandelijks bakken met geld aan alimentatie betalen en dan mag je amper genieten van je dierbare vlees en bloed... Zoals een van m'n beste vrienden ondervindt.

Dan prijs ik me nog gelukkig met mijn twee wieler eind factuur, een berg werkplaats foto's incl. spreekbeurt en het gewenste resultaat waardoor ik wéér onbeperkt kan genieten. :s1318:

Kortom .... blijkt de dynamo in je fiets de geest gegeven te hebben omdat a) een abs storing nr.7 dit mogelijk verklapt? of b) je steeds met een lege accu zit, ook al is de accu nog goed (je slimme lader zegt 100% oké na het opladen).

Dan zou het toch wel eens kunnen zijn dat je er goed aan doet om je originele dynamo (zelfs als er een scheur in het huis zit) te laten reviseren door Sevior in plaats van een gok te wagen met een "goedkoop is duurkoop" aftermarket exemplaar.

Je bent gewaarschuwd!

Ps.

Voor scheuren in het dynamo huis zou je eventueel kunnen experimenten met:

Quiksteel - Aluminium Repair - Putty

Prijs: € 14,95

https://www.quiksteel.nl/product-page/quiksteel-aluminium-repair

Morgen arriveert een 2de hands dynamo exemplaar met een gescheurd huis, afkomstig van iemand die goed is voor mij en dan ga ik dat Quiksteel spul proberen ... En nee .. dit was geen optie ten tijde van dit zoveelste drama aangezien ik ten tijde van dit drama nog geen zicht had op dit gescheurde huis exemplaar EN ook pas enkele dagen weet van het bestaan van dit Quiksteel spul.

Anders had ik alles eerst uit moeten zoeken zoals "kun je zo'n scheur lassen" en daar had ik noch Pols geduld voor. Tijd is geld.

Edited by Tiesemans

Maar daar heb ik het dus inderdaad niet over ... 😁

Overigens komt de dynamo waar jij Rex op tipt niet voor in dit draadje Henk?! 🤔

Edited by Tiesemans