Jump to content

Binnen zuiger van mijn rechter voorvork draait mee ST1100 1994

Hallo,

Ik ben bezig met het vervangen van de oliekeerringen van mijn voorvork, nu heb ik de linker voorpoot klaar, alleen bij de rechter draait de binnen zuiger meer. ik kan dus niet de inbusbout die onder in de poot moet vast zetten.

Hoe kan ik dit oplossen.

[automerge]1551083002[/automerge]

Het is een St1100 1994 zonder ABS

Featured Replies

• Author
Veerpoot in elkaar zetten vervolgen indrukken en gelijk vastdraaien.

Slagmoersleutel zou ik niet doen.

Ik heb dit al geprobeerd,

[automerge]1551089484[/automerge]

Probeer het eens met een slagmoer sleutel op accu als je die hebt of kan lenen en anders een bezemsteel op ze kop erin om tegen te houden

ik ga het proberen met de slagmoersleutel,

Ik begrijp de bezemsteel niet, hoe krijg je deze in de binnen zuiger, de as in de binnen zuiger draait mee

[automerge]1551178057[/automerge]

Veerpoot in elkaar zetten vervolgen indrukken en gelijk vastdraaien.

Slagmoersleutel zou ik niet doen.

Het is gelukt bedankt voor het advies

Edited by Mickypw007

• Author
En als het helemaal niet lukt, even laten weten, heb daar speciaal gereedschap voor en dan neem ik dat mee naar de TDT.

Beste Luc,

Het is gelukt, de voorvork zit er alweer onder, vandaag komen de remblokken binnen en dan kan ik weer rijden.

[automerge]1551265835[/automerge]

Beste Luc,

Het is gelukt, de voorvork zit er alweer onder, vandaag komen de remblokken binnen en dan kan ik weer rijden.

Maar wel bedankt voor het aanbod.

Goeie avond gentlemen,

Ik zit met het tegenovergestelde probleem. Bij het demonteren van de linkse veerpoot om een lekke keerring te vervangen, wil de inbusbout onderaan de veerpoot niet lossen. Het is te zeggen, de inwendige demper draait mee. Hoe kan ik deze inbusbout toch loskrijgen?

Met vriendelijke groet,

KWabbernoot

Edited by Kwabbernoot

Hoi Dennis, ik vrees dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt. De veerpoot waarvan ik de keerringen wil vernieuwen is deze zonder de anti duik. Ik noemde die de linkse omdat dit de linkse is gezien vanuit de bestuurderspositie. Ik heb nu gezien dat dit volgens het werkplaatshandboek de rechtse is.

Mijn excuus voor deze vergissing. Misschien heb je ook een oplossing voor deze kant? Ik kan enkel uitboren als oplossing bedenken.

Toch alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Kwabbernoot