Jump to content
Dit weekend mijn uitlaatset vervangen voor RVS. Origineel is mooier maar dit staat ook netjes. Nu ben ik benieuwd naar iets! Verlies je vermogen als je de originele set vervangt voor deze RVS set, of zit dat tussen de oren ??

20190223_170950.thumb.jpg.12ba4416e168abfb4f546f170063f7c5.jpg

Featured Replies

Ik denk dat het tussen de oren zit. Ik heb er sinds een slordige 1000 km dezelfde pijpen onder en ik voel geen verschil. K hoor wel verschil trouwens...

Edited by W. Boom

Ik heb sinds een week deze set er onder omdat de orginele dempers echt meer dan op waren, en ik merk vermogens toename (gaat sneller naar de 200 dan voorheen)

Mischien voel ik het duidelijk omdat het oude systeem zo lek was als een mandje

• Moderators

Dat kán tussen je oren zitten, maar hoeft niet. Als je het uitlaat systeem vervangt zónder het inlaattraject te controleren en aan te passen kan dat namelijk makkelijk, je veranderd immers de "ademhaling" van de motor. Ook is de uitlaatpuls niet meer wat hij daarvoor was.

Wat kun je doen om dit te controleren?

- Je kunt de motor eens op een vermogens testbank (dynojet of zo) laten testen en eventueel de carburatie laten aanpassen.

- Je kunt ook de verbranding controleren met een viergastester of met een colortune.

Dat laatste zou ik eerst even doen, wijkt het af dan kun je alsnog een dynorun doen en de sproeierbezetting laten aanpassen.

En nu niet om je meteen angst aan te jagen, maar het zou zomaar kunnen wezen dat je motor nu een stuk armer draait en dan heb je wél het risico op verbrande kleppen tot vastlopers toe, even laten controleren dus!