Jump to content

GEEN Updates voor oude TT toestellen

Ik kreeg net de melding van TT dat er geen nieuwe updates meer kunnen komen (vanwege de omvang van de files) voor wat oudere TT toestellen.

tomtom.thumb.jpg.97b88e421725cdd7e710a545bb0e0f4d.jpg

Zo zijn we ook weer op de hoogte....

Featured Replies

SD-kaartje er in voor meer geheugen?

Of denk ik nu weer te simpel...?

Als de oude maar blijft werken koopt haast niemand een nieuwe (tenzij je altijd maar nieuw wil), ze willen natuurlijk ook wel eens een lading nieuwe toestellen verkopen.

De wereld draait om te consumeren , niet consuminderen.

Bij TT hopen ze natuurlijk dat iedereen massaal zijn oudere toestel in een diepe schuif legt en een nieuwer model koopt.

De wensen van de klanten zijn eigenlijk maar bijzaak.

• Author

Het gaat er om dat de kaarten zo sterk zijn uitgebreid dat ze niet meer op die kleinere geheugens passen,,, hun laatste toestellen hebben geen mogelijkheid om SD kaartjes te benutten vandaar dat het niet meer lukt om deze grote kaarten op die kleine geheugens te krijgen.

de mogelijkheden van de nieuwe rider550 zijn natuurlijk ook veel uitgebreider dan van de oudere toestellen...

En niets is eeuwig in deze consumer wereld natuurlijk,,, maar ik gebruik nog steeds de Rider V2 maar dan niet met gans (of half) de wereld als kaar op en dat werkt nog steeds prima...

SD-kaartje er in voor meer geheugen?

Of denk ik nu weer te simpel...?

Nee hoor. Maar dan moet er wel een SD kaartslot in zitten, en da's bij deze types niet het geval, waardoor je het moet doen met 2 of 4 GB geheugen; en da's inmiddels te weinig. Overigens is de dagwaarde van deze toestellen inmiddels ongeveer gelijk aan de kosten van een kaartupdate waardoor er sowieso veel mensen niet voor kiezen om nog te updaten. Ook met een kaart van enkele jaren oud kun je nog prima toeren; zoveel verandert aan de kleine wegen niet; in die zin kan je toestel nog jaren mee.

De rider 4xx en 5xx hebben overigens wel een uitbreidbaar geheugen.