Jump to content

Gevallen.... ;-(

Ben vandaag met de glimmende kant te dicht bij de bestrating geweest. Uitgegleden bij een verkeerslicht op een gladde ondergrond (bleek later olie)

De motor lag op mijn voet en zat dus klem, tot mijn stomme verbazing rijden alle (+/-10!) auto's achter mij gewoon om me heen en laten me liggen :confused: Daarachter een motorrijder (op een blauwe ST1300) die mij even onder de fiets vandaan heeft gehaald. :good: Daarna met de beste man even op de stoeprand samen een sigaartje gerookt.

Schade; spiegelkap / mijn ego / mijn geloof in de mensheid (Gaat wel weer over)

Heeft iemand een adresje voor een rechter spiegelkap in kleur. (nummer moet ik even zoeken)

Groetjes,

Raymond

IMG_0912.jpeg.52c120e797282ab2e7f8bccba20995fd.jpeg

[automerge]1550569877[/automerge]

Oja... de omvalsensor werkt ook :Biggrin5E5809ED-359C-440A-AA2F-4A8F5C7C1381.jpeg.3f95a69ca26302ce3ebead185eec1d36.jpeg

Edited by Ray_308

Featured Replies

• Moderators

Het ergste is idd dat ze gewoon doorijden hufters en dat meen ik uit de grond van mijn hart.

Mijn collega belande ook eens midden op de rotonde en ze zitten alleen stom te kijken........wat doet die nu.....

Gelukkig ben je geholpen door een collegarijder.

Suc 7 met de spiegelkap

Godver! Dat is klote zeg! Vooral dat die lui je niet ff kwamen helpen. Maar zo zie je maar; Pan rijders laten elkaar niet liggen ;-) Ik heb een Ebay advertentie voor je gevonden. Volgens mij is het jouw kleur en is hij nieuw.

Linkje:

1100 Mirror

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes in ieder geval!

Ray, probeer het eens bij Rinus in de Westereen, heeft hem vast wel.

moderatie: telefoon nummer via pb vragen

Edited by panpatje

Dat doorrijden snap ik gewoon niet, als je iemand met een fiets, scooter, motor of wat dan ook ziet vallen dan help je toch gewoon???

Die doorrijders hebben echt wel een bord voor hun kop!

Maar goed, je bent zelf nog heel tenminste, dat is het belangrijkste.

Dat is mooi kut! Blij dat je niet gewond bent. En dat doorrijden, nee, hoort niet.

Hoop dat je zsm weer op de motor zit!

Bij David Silver: 1 x 88111MT3003ZK - Mirror housing, Right hand in Candy Wineberry Red, Colour code R-114C-U (GBP 65.00) - GBP 65.00
  • Author

Mannen, bedankt voor het meedenken, ik laat even weten hoe het afloopt.

@Dennis gewoon straks weer hoor, moet nog naar huis ;-) stukje duct tape houdt de boel nu bij elkaar.

• Moderators
Als ik met de auto ben dan zet ik hem midden op straat stil met de alarm lichten aan, dan komen er direct van die figuren aan "kan je die auto niet weghalen, ik heb haast" en dan krijgen ze het standaard antwoord, als U even meehelpt kan ik mijn auto wegzetten en kunt U verder....... Werkt goed hoor! Gelukkig heb je zelf niks en met dat ego komt het wel weer goed hoor..

Edited by Lucky Luc

ik heb al een paar keer de vrachtauto er dwars achter gezet, zelfs een keer bij een ongeval op de A28, daar was ik als eerste bij, en als oud brandweerman rij ik sowieso niet door, zit in de genen, denk ik !!!!
Altijd balen zoiets. En inderdaad onbegrijpelijk dat mensen in zo'n situatie niet heel even stoppen. Gelukkig ben je zelf heel. Succes met de reparaties!

ik 20 jaar, en ermee gestopt omdat ik het niet kon vinden bij de VRD.

toen we nog in dienst van de gemeente waren was het prima, maar toen kwam de VRD en veranderde alles, ik was ook hoofd materieel en ik had ineens niets meer te zeggen over de voertuigen ed.

ze namen alles over !!

maar hele leuke en minder leuke dingen meegemaakt.

de vuurwerkramp in Enschede staat nog in mijn geheugen gegrift, dat was heftig !!!!

mede omdat je daar nu af en toe nog geconfronteerd wordt op tv.

[automerge]1550576447[/automerge]

sorry Ray, ik dwaal af !!

Het is vaak denkbeeldige haast en ik denk ook dat mensen niet weten hoe te handelen en denkt diegene achter mij stopt wel.

Succes met het herstellen van je motor (en je ego)

Dat is waardeloos Raymond maar gebeurd ons allemaal wel een keer.

Meteen een tip voor iedereen........... leg voor dit soort ongemakken een rol ductape in je koffer......Altijd handig, hetzij voor je eigen pan, hetzij voor iemand anders.

Sterkte Raymond......

gr

Rowdy aka Oppie

Sterkte Raymond, dit is echt waardeloos. Hopelijk komt het met de schade weer goed.

Alleen dat vertrouwen in de mensheid betwijfel ik of dat ooit goed komt.

Vertrouwen in de mensheid. De goeie onder de kwaaie....... laatst een reanimatie langs de weg. Niemand stopt. Fotograferen of filmen doen ze volop. Leedvermaak :duivel:

Maar succes met de reparatie en weer lekker :biker:

• Author

Ducttape lag meteen vanmiddag in de koffer ;-). Had vanmorgen een elastiek gehad van de behulpzame rijder.

Kap alweer gelast/gelijmd, even wachten op de primer en lak.

3177DFB1-FD24-43D5-B94F-9AEEA7EAA053.thumb.jpeg.c87583c1c70ddb0ad9394d60934aabba.jpeg

Rot dat je onderuit bent gegaan en dat 10 automobilisten je voorbij reden voordat je werd geholpen door een andere motorrijder. Huftiger gedrag van de automobilisten vind ik.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je je spiegelkap repareert en spuit. Ik rij met een identiek rechterexemplaar in de rondte met ook een grote barst in de zijkant die met ducttape bij elkaar wordt gehouden (zie foto). Was veroorzaakt toen ik wat slordig draaide op een hellende weg in Noorwegen en op het hoogste punt omviel...

Ik wil de spiegelkap op de TDT graag met iemand samen lassen. Legoblokjes als 'soldeermiddel' heb ik al apart gelegd.

20180914RWSMotortoertochtFriesland2kl.jpg.780031e612d731590b2afe1bdb8bde6c.jpg

kun je zo een spiegel niet repareren aan de binnenkant met polyestermatten ?

heb ik bij mijn dakkoffer ook gedaan, mat erop en met een verfroller de polyesterplamuur er op gemaakt, is keihard !!

• Author

ABS kunststof kun je goed “lassen” met (bijvoorbeeld) lego als vulmiddel.

Ik had nu toch wat haast, dus met tweecomponenten lijm gedaan, moet de breuk wel passen en er geen (grote) stukken ontbreken. Ook twee schroefpunten van het knipperglaasje zo vastgelijmd. Zit muurvast als je het goed schoonmaakt en probeer de lijm niet te veel aan de zichtzijde te hebben. Dit moet je er weer afschuren.

En dan schuren / schuren / schuren. Het is wel handig als je dit al eens eerder hebt gedaan op /aan een auto of motorfietsdelen. Je schuurt snel op de verkeerde plek teveel. Glad is namelijk

niet meteen ook vlak.

Met geduld kom je een eind.

De lak ga ik morgen proberen, het is een lak in twee lagen met daarover een 2 componenten blanke lak. De kleur is nogal een uitdaging.

Ik hou je wel even op de hoogte van het proces. Als het lukt kun je het resultaat op de TDT zien. Je kap lijmen kunnen we wel ter plekke doen dan.

@Ray_308 , Super lullig voor je dat je onderuit bent gegaan, maar ik vind het ook super van je dat je dit deelt op het forum. Hoeveel motorrijders zijn er niet, ik heb het niet alleen over dit forum, maar in het algemeen, die dit soort malheur verzwijgen.

Vallen is een nederlaag,vallen is falen, vallen is niet kunnen rijden en ga zo maar door. Ik ben nu op een leeftijd aangekomen. dat ik me terdege besef dat heel veel motorrijders zich houden aan een motto van een ongelooflijke grappige Engelse comedyserie: Schone schijn, Keeping up Appearances. :Smile:

Heel er vervelend allemaal. Ik hoop dat het allemaal goed komt, vooral met je ego of liever met het vertrouwen in jezelf en je Pan.

Wat dat doorrijden betreft; ik zal nooit iemand treffen die ronduit zegt, dat hij (zij?) schijt heeft aan zijn medemens, een egoïst is en in dergelijke gevallen dus zo maar en zonder meer zou doorrijden, laat staan die zo iemand verwacht dat anderen dat voor hem (haar?) zullen stoppen. Zulke mensen bestaan blijkbaar niet.

Wellicht laten dergelijke gebeurtenissen/mensen zich wat lastiger beoordelen dan zich laat aanzien?

@Ray_308 maar hoe doe je dat,laat je lego blokjes smelten of zo ???

ik heb via marktplaats een grote Thule dakkoffer gekocht, er zat een groot gat in maar het stuk zat er nog wel bij, zo,n groter oppervlak heb ik dus met polyester matten gedaan, je kunt het aan de buitenkant wel iets zien, maar dat komt omdat ik het niet gespoten heb (moet ik de hele koffer doen) en dat wil ik niet.

en inderdaad, ervoor uitkomen dat je bent gevallen betuigd lef !!!

en als het niet meer kost dan een spiegel, dan doe je het ervoor toch ???

[automerge]1550651550[/automerge]

@DuinPan mocht je nog legoblokjes nodig zijn of te kort komen, wij hebben hier bakken vol, alle kleuren, je kunt zo iets van me krijgen !!

Edited by Henk2511