Jump to content
verleden week aant rijden, had al wel 80 km gereden. ineens begon de moto te schokken. eerst klein beetje en daarna steeds meer. stationair draaide hij goed. als ik gas gaf dan ging hij klein 1000 toeren omhoog en dan hield hij in. precies of hij geen benzine kreeg of nie voldoende. goed dat ik nie ver van huis stond. toch nog thuis geraakt. de dag er na nog eens geprobeerd. geen enkel probleem meer. eens goed laten werken. en geen probleem onder vonden. heeft iemand dat ook al voor gehad deze storing. zo ja , wat was de oorzaak en de oplossing. grtjs patrick. ps. de moto wordt goed onderhouden.

Featured Replies

• Author
niks gedaan. ik bedoelde dat het nie komt door slordig onderhoud. hij heeft 5000 km gereden na laatste onderhoud.

@mart kienhuis , In Frankrijk heb ik ooit mrt een stotterende on onregelmatige lopende TDM 850, ik had toen getankt bij een supermarkt.

Na te hebben getankt bij de Shell lie ie weer als vanouds, er zit dus ondanks een wat flauwe ondertoon ook nog iets van een waarheid in, slechte benzine.

• Moderators
De benzine in België is naar ik verwacht niet het probleem, ondanks dat er daar 10% alcohol in de euro 95 zit. Ik woon een paar meter van de grens en tank altijd in België omdat die pomp het dichtste bij is én het goedkoopste en heb nooit problemen gehad.

Edited by Lucky Luc

• Author
Mijn eerste gedachte gaat ook naar de beluchting van de tank, als je daar geen probleem vind zul je eens naar de FPR moeten kijken, als de veer daarvan defect is gaat hij veel te vroeg open en is je brandstof druk te laag met bovenstaand gevolg.

wat is FPR? grtjs

• 4 years later...

Om de topic even vanonder het stof te halen. Zelfde probleem gehad met mijn st1100 1994. Ik merk wel telkens op dat wanneer ik mijn tankdop afhaal er altijd wat onderdruk op de tank zit. Is dit normaal? Moet er nagekeken worden of er een probleem zit in de dop of iets dergelijks?

Het is toevallig voor mij dat het net na een tankbeurt voorkwam.

De benzinedop helpt mij niet verder en heb ook nog steeds het zelfde probleem. De dichting eens eruit gehaald wanneer ik terug op het zelfde probleem kwam tijdens het rijden maar brengt ook geen soelaas. Vervangen van het membraan in de benzinepomp is aan te raden/te bekijken? Motor heeft nieuwe bougies. Ik heb wel gemerkt dat de vorige eigenaar een benzinefiltertje bij de aanzuig heeft geplaatst. Hebben jullie ervaringen of dit voor een bepaalde weerstand zou zorgen?

Start ik met het membraan in de benzinepomp te bekijken? Vacuumlock is een onderdeel apart?

Vandaag de basis bekeken, enkel nog de bougies. De "auto cock assy" ook eens bekeken omdat er vaak sprake is van een verstorven membraan. Bij het openmaken zie ik onmiddellijk dat het membraan wat opkrult en dus vermoedelijk schade heeft/week is geworden. Ik ga die opnieuw bestellen en eentje extra.

Ik lees op verschillende fora dat je dit onderdeel gerust mag overbruggen omdat de werking nihil is.

Verder de benzine filter bekeken die er nog goed uitzag.. ik ga beginnen met de filter en het membraan en kijken wat het zegt. Ik hou jullie op de hoogte.

IMG-20230620-WA0004.thumb.jpeg.9620ae63528acb88b571058ae28d27d9.jpeg

IMG-20230620-WA0006.thumb.jpeg.59923d261fd382e808ba8738e38594b4.jpeg

IMG20230620100317.thumb.jpg.9e43a92111fb2ecd98e38de3a6f1eae3.jpg

IMG20230620100323.thumb.jpg.6e24cce4d034124c1b60555af38a3dab.jpg

IMG20230620100752.thumb.jpg.a5a3cfc2f5bbd3328d492c7045a5bc2c.jpg

IMG20230620100922.thumb.jpg.791970793160d03a05f06c1497bbd9c0.jpg

Vacuumlock wordt door velen overbrugt, nu mijn vraag is .. neemt de tankdop die werking ook niet over indien deze perfect werkt? Volgens mij zorgt die vacuumlock voor controle op overdruk en onderdruk id tank?
  • 2 weeks later...

Ondanks dat ik de creativiteit van sommigen (vooral in de VS) bewonder blijf ik in deze stoïcijns de toepassing van het vacuumlock erkennen.

Bij mijn fiets gaat hij er dus zeker niet tussenuit.