Jump to content

Hoe zit het eigenlijk met de life time-updates, voor bv de Zumo 550 beweert de ene verkoper dat het toestel dit heeft en een ander beweert dat dat persoonsgebonden is (eerste koper van het toestel).

Wie kan mij vertellen welke toestellen en leveranciers deze updates leveren.

Mijn auto-Garmin heeft de updates (heb jaren geleden eens nieuw gekocht), bij de Zumo die ik vroeger had moeste eens in de zoveel tijd de updates gekocht worden.

of toch maar even diep in de buidel tasten een iets nieuws kopen.

Wat is wijsheid.....

Featured Replies

Lifetime Update betreft de (te verwachten) levensduur van het apparaat.

Het betekent dus geenszins dat je er met één aanschaf JOUW leven lang verzekerd bent van updates.

• Author

Dat verwacht ik ook niet hoor.

In mijn auto zit bv en JVC met TeleAtlas ingebouwd met een laatste update uit 2012, voor dit ding is helemaal geen update meer te vinden.

Was ook geen terechtwijzing hoor. Er was ooit al eens een draadje over gestart hier.

Je kunt maps.me proberen op je mobiel. Werkt ook offline en kost dus geen data.

Is bovendien een appje dat voortdurend wordt ge-update...

(Evt als alternatief als je geen TomTom/Garmun/Zumo of ander apparaat wilt kopen...)

Voor mijn Zumo 550 heb ik er indertijd een lifetime update bijgekocht. Het apparaat heb ik 2 jaar geleden door geschoven naar mijn zoon en die kan nog steeds de Zumo 550 updaten. Dus ik denk dat het apparaat gebonden is en niet persoon gebonden.

Voorwaarden en bepalingen van de lifetime update van de site van Garmin

Lifetime Maps

²Als u een abonnement op nüMaps Lifetime aanschaft (deze worden afzonderlijk verkocht of gebundeld met bepaalde GPS-modellen), ontvangt u updates van kaartgegevens, wanneer en voor zover deze updates beschikbaar worden gesteld op de website van Garmin, voor één compatibel Garmin-product, totdat de levensduur van uw product is afgelopen of (als dit zich eerder voordoet) totdat Garmin niet langer kaartgegevens van zijn leverancier ontvangt. De nuttige levensduur van een product is de periode waarin het product (a) over voldoende geheugencapaciteit en andere vereiste technische mogelijkheden beschikt om actuele kaartgegevens te gebruiken en (b) in staat is zonder ingrijpende reparaties te functioneren zoals is bedoeld. Geacht wordt dat een product buiten dienst is en dat de nuttige levensduur ervan is beëindigd als er gedurende 24 maanden of langer geen updates voor het desbetreffende product zijn gedownload. Tenzij anders vermeld, zijn de updates die u bij dit abonnement ontvangt, updates voor het geografische gebied dat deel uitmaakt van het oorspronkelijke Garmin-product dat u hebt aangeschaft. Het kan wisselen welke derde partijen inhoud leveren. Het kan voorkomen dat uw Garmin-product onvoldoende geheugenruimte ter beschikking heeft om een update voor de kaartgegevens te laden. In een dergelijk geval moet u (a) een update met een kleiner dekkingsgebied van de kaartgegevens selecteren, of (b) een afzonderlijke microSD/SD-kaart aanschaffen (zoals van toepassing voor uw Garmin-product) en alles of een deel van het dekkingsgebied van de update voor uw kaartgegevens op de microSD/SD-kaart laden en deze in de uitsparing voor de microSD/SD-kaart in uw Garmin-product plaatsen. Als geen van beide maatregelen beschreven in (a) of (b) kan worden gebruikt om het gebrek aan beschikbare geheugenruimte in uw product op te lossen, kan Garmin besluiten dat de nuttige levensduur van uw product is verlopen. Garmin kan uw nüMaps Lifetime-abonnement te allen tijde annuleren als u een van de voorwaarden van deze overeenkomst of uw abonnement schendt. Uw nüMaps Lifetime-abonnement kan niet op andere Garmin-producten worden overdragen.

Hoe zit het eigenlijk met de life time-updates, voor bv de Zūmo 550 beweert de ene verkoper dat het toestel dit heeft en een ander beweert dat dat persoonsgebonden is (eerste koper van het toestel).

De Zumo 550 is nooit 'af fabriek' met lifetime geleverd. Als een zumo550 lifetime heeft dan is dat door de (vorige) eigenaar los aangeschaft. Vervolgens is de LTU gekoppeld aan de unit, niet aan de persoon en is probleemloos overdraagbaar bij verkoop van het toestel.

Als je een tweedehands 550 aanschaft zou ik altijd adviseren er een te kopen waar LTU al bij zit. Los aanschaffen kan wel, maar kost iets van 79 euro; en da's gezien de economische waarde van het apparaat vrij fors. Zit het er niet bij dan zou ik eerder werken met de (gratis) kaarten van garmin.openstreetmap.nl.

• Author

Bedankt mensen!

De Zumo heb ik vrij goedkoop in handen gekregen, mocht er geen LTU opzitten dan heb ik me er binnen nu een enige tijd geen buil aan gevallen.

Mijn motor gebruik ik voor ik voor woon-werk en verder toerritjes, een wat "antiekere" navi is dus geen ramp.

Met de auto heb ik wel de laatste updates nodig, dat ding heb ik ook al zo'n 8 jaar en kan het nog steeds updaten.

Gelukkig ben ik van de generatie die nog kan kaartlezen...

(met het Shell-stratenboek was alles wel te vinden)

• 7 months later...
Ik heb twee jaar geleden een tweedehands Garmin 550 gekocht. Hier zat de update al bij. Had de vorige eigenaar erbij gekocht. Zit idd bij het toestel en werkt nu bij mij ook perfect. Site van Garmin herkent mijn toestel en hij wordt fijn geüpdatet.