Jump to content

Bouten flance set, final driven.

Hoi ,

vandaag mijn meenemer nog eens onderhanden genomen en de 2 rubberen ringetjes nummer 23 & 24 gelijk vervangen.

achterwiel.PNG.03f5cd263a01422cff2526276917112f.PNG

Om nummer 23 te vervangen moeten de 4 bouten hieronder aangeduid verwijderd worden omdat die ring onder de flens met het tandwiel zit.

flens_LI.jpg.148d551af8223c968c786b7884fef231.jpg

Nu vond ik niet direct in het wph de juiste benaming van deze bouten maar ik denk dat het gaat over de " final gear assembly UBS nut " .

Vast te zetten met 44 N-m.

Klopt dit , en de juiste spanning om vast te zetten 44 N-m. ?

Featured Replies

hallo erwin,

dat is juist,

als je overigens geen aanhaalmomenten hebt mag je terug grijpen op een standaard lijst voor 8.8 bouten

(wat de meeste zijn )

m6= 11 Nm

m8= 23 Nm

M10= 45 Nm

M 12 68 Nm

• Moderators

Helaas, U gaat niet door voor de koelkast.

De "final gear assembly USB nuts", dat zijn de moeren waarmee je de "final gear assembly" (je achterste cardanhuis dus) mee aan het cardanashuis vastzet.

Deze moet je inderdaad met 44Nm vastzetten.

De moeren die jij bedoeld zijn de "final driven flange assembly nuts", deze moet je overigens ook met 44Nm vastzetten.

Overigens zit er bij mijn weten geen rubberring onder hoor, de positie die getekend is is de ring die boven het lager ligt en dat heeft ook functie, verder zit er aan de andere kant ook nog een rubberring en that's it. je kunt het hele spul eruit halen door de spanring waarmee hij vast zit eruit te wippen en dan neem je de hele "final driven flange assembly" eruit.

Edited by Lucky Luc

• Author

Handig die tabel Ad.

Die sla ik op.

Ach ,

een dvd speler is ook al super Luc.

Het zal deze o ring zijn die ik heb vervangen , nr 23, 61x 2

Kn.PNG.65546efff39ba1577370f7e25c215254.PNG

Die 4 moeren heb ik eraf gehad en ineens alles proper gemaakt , je hebt gelijk Luc.

Nu ik er terug over napeins , zat daar inderdaad geen o ring.

Wink:

Grtjs.

Edited by Mister Vogezen