Jump to content

Het zag er zo mooi uit ! Maar ze zijn 19 jaar oud.

In 2019 Januarie een ST1100 van 1995 abs gekocht van een particulier hier in beurt.

Ik ga kijken mooi ding ,staat goed op de banden geen droogte scheuren prijs is goed wat kan er mis gaan.

motor in order gemaakt dik tevreden.

Maar wat bleek, de banden die er zo goed uitzagen waren in werkelijkheid van 2000 (Dot 1300= week 13 en van het jaar 2000) zo zie je maar weer als je iets koopt, kijk dan verder dan je neus lang.

mijn fout.

Ook vorige eigenaar deze had deze motor bij een dealer gekocht, motor had een beurt gehad ,dus alles leek oke.

Maar toen waren de banden al 14 jaar oud. dat mag toch niet voor komen.

Koop je iets kijk dan goed uit, loop er om heen, kijk naar de banden kijk naar de datum van de banden.

je ziet maar weer door schade en schande wordt je wijs.

En tip weetje niks banden kunt het beste vragen aan Waffie

20190213_183202.thumb.jpg.e8858f15f881dd4332b614eebf1b0d9d.jpg

Edited by Freddy S

Featured Replies

Heb t ook meegemaakt toen ik ging proefrijden met een K1200LT, zat een voorband van 2005 onder.....gek hè dat ie lomp stuurde.

Was ook bij een bedrijf met een redelijk goede naam.

Toch had er wel een belletje bij je moeten gaan rinkelen, kijkend naar het profiel....een moderne motorband ziet er echt anders uit.

Kennelijk de eerste winst van de dealer.. Beetje zwarte poets er over en de poets is geleverd.

Nee, lang niet alle dealers denken zo, zeker de jouwe niet, maar als het de koper niet opvalt is de fiets gekocht.

Bij een echt goeie dealer lossen ze het probleem op.. Moraal: kijk goed wat je koopt en neem evt deskundige mee...