Jump to content

kan dit nog echt,ik heb mn pan vorig jaar verkocht.maar wanneer ik deze zie?

Featured Replies

• Author

Een pan,van 2002 met goeie 30.300 km.toch wel bijzonder.

[automerge]1549811980[/automerge]

Ik zit toch er aan te denken om er 1 aan te schaffen,liefst een blauwe.

Deze is prachtig mooi,maar ja de prijs is er ook na.

En toch denk ik: “hoe is de meenemer?” “Hoe is de brug”.

Toch 2 zaken die de waarde van een fiets enorm beïnvloeden, als er wat is met deze zaken.

@Dennis Jouw opmerkingen zijn voor [uSER=1358]@wilfred vaags[/uSER] van grote waarde. Prijs is stevig, dus laat de verkoper maar zien dat deze motor de prijs echt waard is. Km-stand is niet zaligmakend. De conditie van het geheel is bepalend! Meenemer en met name de brug zijn bij de ST1100 dé delen waarop je moet letten.

Dus: achterwiel er uit en kijken hoe het er uit ziet. :Smile:

Na een "proefrit" van 4,5 uur... En een serieus bod van €2995,-.

U vroeg zich al af waar ik bleef? Oh, maar ik reed eventjes langs Alphen...

Had ik dat misschien moeten melden? :Biggrin

De mijne was van 2000, meenemer en brug prima... Superstrak in de lak! Voor €3500.

Tot het plastic er een keer serieus af gaat... Weet je pas wat je had moeten bieden.

Desondanks... Blij mee. Heb je nog eens wat te doen... Mooie basis. :Smile:

Edited by Sancho Panza

Dit is het nadeel van cardan fietsen.

Je kan niet uitwendig zien of de meenemer nog in goede staat is tegenover een ketting en tandwielen.

Ik vraag mij af hoe een verkoper , particulier of een zaak zou reageren als je vraagt om het achterwiel eruit te halen en de staat van de meenemer te kunnen bekijken ?

Nu kan je enkel geloven wat ze zeggen.

Als je echt belangstelling hebt voor een motorfiets zou dit geen probleem mogen zijn voor de verkoper maar ik denk dat ze er niet staan voor te springen.

Ik zou er geen probleem mee hebben als ze die vraag stellen .

En ook , wat zit er achter de kuip ?

Is er een draadje bijgeknosseld en hoe is het gedaan , is het een kerkhof of keurig gedaan ?

Toch allemaal wel belangrijk als je geld gaat uitgeven en zeker als het over duizenden euro's gaat.

• 2 weeks later...

Ik wilde ook zonodig de Pan kwijt en heb toen een blackbird genomen,, Rijd ook geweldig ,

Maar ik miste de Pan toch wel enorm ,,

Dus toch maar een Pan gekocht , en ik moet zeggen GEWELDIG..

Nog even ,, is het jou bekend wanneer de distributieriem is vervangen , anders wil ik het preventief gaan doen

Ik heb "toevallig" een groepsaankoopje lopen... -LINKJE-

In principe voor augustus in Sprundel, maar Houten is na eind Maart bespreekbaar met de organisatie.

Paul zit nog tot die tijd in New-Zealand, vandaar.

De aanschaf van de set moet je tóch doen en het scheelt 15 euro met Roukama.

Tevens word je dan meegenomen in de planning, reactie voor akkoord graag in dat topic laten weten.

@ mister-vogezen

ik heb mijn ST1100 alweer een tijdje, 25 03 2016, maar met de aanschaf om advies gevraagd ( zelf geen verstand van )

maar bij Anbergen uit Slagharen, ging als service gewoon het achterwiel eruit, foto's als bevestiging en 6 maanden garantie,

dus er zijn wel bedrijven die het aandurven, en achter een product staan.

kwestie van onderhandelen

Oei OPLETTEN! Die van mij is van laat 1990. Gekocht met 55.000 op de teller. Cardan en brug zijn goed maar opvallend veel moeten vervangen omdat de motor veel stil gestaan heeft. Mijn advies, neem iemand mee met kennis van de Pan techniek als je aankoop plannen heb. Succes :good:

Stilstand is slechter dan rijden, mn Duc had ook lang stilgestaan en lekt wat olie, Italianen hebben vrij lang papieren pakkingen gebruikt en die zijn er door het stilstaan niet beter op geworden.

Het blokje draait echter super, het lekken accepteer ik dan maar.

Verder is deze week ons autootje zwaar afgekeurd, doorgerot.

Het karretje werd ook weinig gebruikt (record: 1.000 km tussen twee APK's) en kan nu dus met een relatief lage km-stand naar de sloop (of naar een ver buitenland om daar nog weer jaren mee te gaan, het is een Toyota)

Motor en versnellingsbak zijn nog top, maar de rest.....

Samengevat stilstand is over het algemeen achteruitgang,

@Duckati ik had ook een toyota starlet, mijn uitrukwagen voor de brandweer, gekocht voor €500 en na 5 jaar verkocht voor €1100 , ging met winterbanden en al naar Afrika, en ook super verrot !!!

De koper zei dat ze in Afrika nog heel lang op de winterbanden konden rijden met al die zandwegen !!

Wat kost zo'n auto daar wel niet ??

Hoi Wilfred

Ben er heel blij mee eindelijk eens een motor gekocht die serieus en goed is onderhouden

Ik heb wel div slijtage delen vervangen zoals , voor en achterband( deze cupte ontzettend) , vandaag de achterband gedaan , kon ik meteen de meenemer en klok bekijken, die zijn nog in heel goede staat( wel meteen de o ringen vervangen, ) ik gaf je bij proefrijden al aan dat het leek of de voorwiellagers slecht waren , maar bleken dus de banden te zijn,, nieuwe olie en filter er in.

motor afgelopen maanden geheel nagelopen , eigenlijk ( behalve 2 losse bougy,s en een los contact in de zekeringskast,) niks raars kunnen ontdekken)

en hij is nog heel mooi ook ,, en inderdaad starten lopen,,

Hoop dat als jij weer een Pan koopt ook weer een goed exemplaar weet te scoren,,

[automerge]1551121841[/automerge]

oja vergeet te vermelden dat er inmiddels ook een bmw stuur ( k75 ) op zit.

WAT EEN VERBETERING,,,,,,,, EN WAT EEN FEEST :balloons::Balloons::balloons::Balloons::biker::biker::biker::vroem::vroem::vroem: