Jump to content

Hallo Pan rijders, in de bijlage wat foto's van lekkage, ik kan niet goed zien waar het vandaan komt. Wellicht hebben jullie ervaring, en een oplossing of raad. Ik ben wel handig.

Dan vraag 2, ik vroeg mij af hoe ik de remcilinders er af krijg, of wel het (abs??) draadje. zie foto via google album, het filmpje onderaan is volgens mij het duidelijkst

https://photos.app.goo.gl/ff18vNoYp822Bhr77

Edited by Harry

Featured Replies

De ABS sensor kan zeer vast zitten door oxidatie.

Je kan er wat kruipolie opspuiten en wachten tot ie loskomt.

Ik doe er kopervet aan om dit te voorkomen

• Author

Hallo, bewust nog niet gedaan om foto's te nemen. Maar je je hebt gelijk, dat is volgende stap

[automerge]1549570229[/automerge]

De ABS sensor kan zeer vast zitten door oxidatie.

Je kan er wat kruipolie opspuiten en wachten tot ie loskomt.

Ik doe er kopervet aan om dit te voorkomen

Ok doe ik!

Edited by panman1100

Door de rijwind is de gelekte olie over het blok 'verwaaid' en is het lastig vast te stellen waar het lekt. Zou dus eerst het blok goed schoonmaken. Dan motor laten draaien tot 'ie goed warm is en een tijdje laten staan. Waar de druppels blijven hangen dan het spoor volgen. Eens met Sleutelaar. Zou best weleens de seal van de dynamo kunnen zijn.
  • Moderators
ik heb het bij mijn sloopmotor geprobeerd en dat lukte voor geen meter uiteindelijk de dwarsstang doorgeslepen toen was hij er zo uit:Biggrin maar dat frame mocht weg.........dus als je een beetje geluk hebt dan valt het mee:good:
Terugplaatsen van je cardan moet je wel een bepaalde volgorde aanhouden, omdat als je je brug losmaakt, je ook je cardanklok moet losmaken.

Leuk klusje hoor. Ik ben ook al zover. Nu mag ik de dynamo weer inbouwen nog een leuker klusje. Hoop dat alles meezit.

Rodger

Let ff op met de 28A dynamo. Heb er nu een aantal vervangen, incl de mijne, en alle draden die uit de dynamo komen, zijn uitgedroogd en gebarsten.

Foto is niet helemaal duidelijk, maar het gaat dus om het stukje dat direct de dynamo ingaat.

9C03035C-0180-455E-A947-35DEF673FF64.thumb.jpeg.dbc3aef13398486681634b6ce83c7faf.jpeg

• Author
wat ik denk zo te zien kan je dynamo rubberafdichting zijn

klopt, het is de o ring van de dynamo. Het kost mij 250 € om te laten doen ivm demontage van de achterbrug. Wat een gekke plek om daar een dynamo te plaatsen en voor een simpel o ring zoveel verwijderen. Ik laat het voor nu even zo, ik heb al zoveel kosten en het lekken is beperkt. Kan iemand mij adviesren of foto zenden hoe dit te vergemakkelijken, wellicht in de winter eens doen?

Nou zoveel kost het helemaal niet hoor vraag hier maar eens en je achterbrug hoeft er niet uit.

Kan de dynamo er dan zo vantussen?

Ik zit namelijk met dezelfde lekkage en weet niet beter daan dat de brug er voor aan de kant moet.