Jump to content

hallo pan europeanen, even voorstellen

Ik rijd sinds mijn 17de motor, dus dat is inmiddels al ruim 35 jaar op de 2 wieler. Ik ben in het bezit van een 1200gs uit 2006 en wil graag er een motor bij aanschaffen. Vandaar dat ik me hier aangemeld heb.

Op dit moment erg in twijfel tussen k1100lt en st1100. Laatst op pan van mede forumlid gereden. Mij viel op dat ik met 1.90 lengte ik met mijn benen tegen de kuip aankom. Is dit meer gehoord probleem, of is dit geen probleem, maar meer zithouding e.d. Motor reed verder wel echt heel fijn, vandaar..

Dus jullie lezen het al, nu reeds genoeg vragen. Ik ga eens wat topics lezen en als er leden zijn die al wat antwoorden hebben op bovengenoemde vragen, dan lees ik het graag.

Featured Replies

welkom Frenk, ik ben 1.87 en heb nergens last van, ik moet wel zeggen dat ik een bagster zadel heb, dus geen origineel !!

rijd perfect !!

Hallo Frenk, welkom op dit forum. Ik ben 1.87 mtr en heb op de st1100 altijd met mijn knieën (licht) tegen de kuip aan gezeten. Dit heb ik altijd als heel prettig ervaren. Op de st1300 heb ik het niet en moest er in het begin aan wennen.

Dus volgens mij hoeft dit echt geen probleem te zijn en de st1100 is wel een heerlijke motor.

Welkom hier en je toekomstige Pan natuurlijk ook.

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.

Hou vooral de glimmende kant boven.

Ik heb ook lange stokken en met een Topsellerie zadel geen probleem...

Frenk, van harte welkom hier en veel succes met de keuze. Wat je keuze ook wordt, als jij er maar een goed gevoel bij hebt, dat ik belangrijk.

Hoi Frank,

Ik heb, met mijn 1.89, een 2 cm langer (topsellerie) zadel dan standaard, maar ik betrap me erop dat ik vaak iets verder naar voren zit :Biggrin. Ik zit dan met mijn benen tegen de kussentjes van de kuip. En kan dus bij remmen niet naar voren schuiven. Daarmee zijn ook de de kwetsbare onderdelen beschermd tegen aanvallen van/op de tank.

Alleen bij langere afstanden ga ik iets verder naar achteren zitten. Maar dat heeft meer met t zitvlak te maken.

Succes met de keuze en veel leesplezier op dit forum

Welkom Frenk en veel plezier op dit forum. Succes met de keuze. De ST1100 en de K1100LT zijn allebei mooie en robuuste machines waarmee je vele kilometers kan rijden.

20181006TDTBreda1.jpg.c2878d7a54d3cf5edad3e9e3c6b83871.jpg

bmw-k1100lt-1996-3.jpg.155c8f439f3810a331cd1d8361cab80b.jpg

Ik ben 1.82 en ik kom ook met mijn knieën (licht) tegen de kuip. Ik heb er niet zo'n last van vanwege de kniebeschermers in mijn motorbroeken. Ik vind het zelfs een prettig en geruststellend gevoel. Ik reed vroeger paard en als je in draf of in galop ging of ging springen, leunde je een beetje naar voren drukte je ook met je knieën naar voren in het zadel.

Welkom!

Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen een K1100 lt en ST1100, het is een ST1100 geworden omdat die op mij als een veel modernere motor overkwam.

Met mijn lengte zit ik op origineel zadel ook met de knieën tegen de kuip, op een MJ-zadel zit ik lekker en net een stukje verder naar achteren en los van de kuip (en ik ben een stukje langer dan jou).

In het verleden heb ik ook wel eens op een K-serie gereden, een fijne motor maar zo'n BMW kan niet in de schaduw staan van een Honda.

Zo'n vliegende baksteen is een echt jaren '80-ding terwijl een ST1100 een motorfiets is van de jaren '90 is, een decennium aan ontwikkelingen later dus.

Succes met kiezen!