Chrome
Safari
Edge
Firefox
Chrome (Android)
Tap the lock icon next to the address bar. Tap Permissions → Notifications . Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
Click the padlock icon in the address bar. Select Site settings . Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
Ensure the site is installed via Add to Home Screen . Open Settings App → Notifications . Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
Go to Safari → Preferences . Click the Websites tab. Select Notifications in the sidebar. Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
Tap the lock icon next to the address bar. Tap Permissions .
Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
Click the padlock icon in the address bar. Click Permissions for this site . Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
Go to Settings → Site permissions . Tap Notifications . Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
Open Firefox Settings. Search for Notifications . Find this site in the list and adjust your preference.
Dinsdag 22 januari 2019...
Het zou gaan sneeuwen rond 10:00, we merken dan 's middags vanzelf wel hoe erg het wordt.
Gewoon met de motor naar m'n werk dus, met de trein moet ik anders al om 6:05 op 't station staan.
Het schijnt pas rond 12:00 begonnen te zijn... Om 15:30 verliet ik de parkeergarage van m'n werk.
Best wel wat sneeuw, de weg voelde lichtelijk glibberig... Maar even wat rustiger en voorzichtig aan doen.
Het bochtenwerk wordt bij mij dan wat "hoekeriger" en auto's achter me moeten maar even iets meer geduld tonen.
Op de snelweg reed alles kalmpjes aan, zo'n 30-40. Toen alles met een slakkengang ging rijden. er wel lekker tussendoor gegaan.
Weliswaar met m'n beide benen uitgestrekt, je hebt dan toch nét even iets meer evenwichtsgevoel.
Ineens rij ik vooraan in de file, achter een colonne van 8 strooi/veegwagens. Blush
Uiteindelijk kom ik er zelfs tussenin te rijden, 4 wagens vóór me, 4 achter me. Ze gingen ineens langzamer rijden en stilstaan...
Ik dacht in eerste instantie: Om mij te jennen... Het was ook vast niet echt de bedoeling dat ik ertussen reed.
Stebel... Chauffeur doet z'n raampje open. Wat is er aan de hand dan?
Er staat een file en we wachten eventjes. Ik kon uiteraard niet langs die eerste vrachtwagen kijken.
Toen die weer begon te rijden mocht ik er ook gewoon langs, 3 banen waren teruggebracht naar 1.
Via de 2e baan kon ik eigenlijk rustig op m'n gemakje de gehele file overslaan.
Afslag 8 Amersfoort, een best lange scherpe bocht naar rechts, best lange scherpe naar links.
Lekker op m'n gemakje, de auto's achter me snappen dat vast wel.
Er volgden 2 banen naar links, waarvan de linker al niet werd bereden, en 1 naar rechts.
En toen... In een poep en een zucht... Viel ik linksom. Gebeurde echt snel. :oh no:
Motor op z'n zijkant, knipperlicht naar links nog aan, knipperende ABS lampjes en ik weet nu ook dat de val-sensor werkt.
Een automobilist vroeg kort daarna of hij kon helpen... Het trucje van het optillen ken ik, maar op een gladde ondergrond?
Graag! Met wat adrenaline kun je ook nét iets meer. Zijstandaard uitgeklapt om even de schade te bekijken. Fotootje...
Verbazend weinig? Spiegelkapje teruggeklikt. Vleugeltje even op z'n plek geduwd. Koffers niks te zien...
De kuip zit wel ietsje scheef t.o.v. het stuur, maar ik merk verder niets qua rijgedrag. Wordt nog wel even serieus naar gekeken.
Als een nóg voorzichtiger krant naar huis gereden met een wat beurse heup.
De volgende dag, ook om de "angst" te voorkomen, héérlijk naar m'n werk en weer terug gereden.
Helaas wel onderweg m'n vleugeltje verloren, omdat de valbeugel tóch lichtelijk omhoog staat.
Had een tijdje geleden al een vleugeltje gereserveerd bij Ome Gert, die rijdt toevallig morgen langs Amersfoort.
Ergens ben ik ook wel blij, zonder serieuze gevolgen weet ik nu tenminste hoe het is...
Mijn veiligheid staat absoluut voorop, het verliep ook grotendeels prima, had ik nu echt de trein terug moeten nemen?
Met je gezonde verstand kun je de weersomstandigheden denk ik ook wel een beetje inschatten.
Vrijdagmiddag werd er regen en natte sneeuw verwacht, maar bij 2 tot 6 graden boven nul.
Dan is er toch weinig aan de hand? Als je extra voorzichtig en geconcentreerd blijft.
Zijn er "ervarenen" die door weer en wind rijden (verkeersregelaars?) die hiervoor wat handvatten kunnen aanreiken?
Als het heeft geregend, gevolgd door 's nachts MIN 5...
Stap ik uiteraard gewoon extra vroeg uit bed, op de fiets naar 't station en lees op m'n gemakje een krantje in de trein.
Vond het trouwens wel een mooi excuus om vandaag een nieuwe outfit aan te schaffen! Voor de schrik... :Biggrin
Edited by Sancho Panza