Jump to content

Klein en handig lijkt me,,,

Featured Replies

Werkt niet. Motoren worden vaak gestolen en dmv een bus vervoert. Dus gewoon de kabel van de voorrem doorknippen en inladen die handel.
  • Author

Wielslot, ketting, het is allemaal hetzelfde ook een ketting aan een betonblok is maar een vertrager van 10 seconden,,, niets is veilig maar voor echte dieven,,,

Mijn broer meegemaakt,, zit op een terras in Hasselt en ziet zijn motor staan,,, gaat heel even naar het WC en nog geen 5 min motor weg, en niet met bestelwagentje nee met een andere motor. Hebben niet kunnen starten maar is gewoon gaan aanhangen bij de andere motor.

En dit terwijl er mensen zaten te kijken op het terras, maar ze durven niet ingrijpen gewoon.

Wil je hem veilig houden BLIJF ER DAN OPZITTEN, en dan nog is het niet 100%

• Author

Duurste ketting duurt net geen 10 seconden Marcel,,, dus heeft ook niet veel te betekenen...

Een motor zal je nooit echt veilig kunnen wegzetten voor zij die hem WILLEN en MOETEN hebben.

Gelukkig zijn onze motoren niet meer zo geliefd bij dit soort volk hahahaha...

En voor de gelegenheidsdief zal dit reeds meer dan voldoende zijn om hem naar een andere motor te doen overgaan denk ik...

Dit is een zeer klein ding om mee te nemen + een wielslot in je remschijf zal deze al wel tegenhouden,,, de echte PROs houd je met niets tegen vrees ik...

Ik denk altijd aan de verkoper waar ik toen mijn sloten kocht;

Echt prima sloten, meneer, maar als iemand denkt 'die motor wil ik hebben" is ie eigenlijk al niet meer van U.

Je kan er dus niets mee, maar, moet wel altijd aan denken. Hij heeft gelijk en is eerlijk.

Als je een motorfiets met een ketting beveiligt en het is enigszins mogelijk aan een vast object de keting proberen te laten hangen en niet op de grond te laten rusten.

Ligt ze op de grond hebben ze een vlakke en stevige ondergrond om de bekken van de tang te laten steunen.

Als de ketting hangt is het zoveel moeilijkerom te knippen.

• Author
Ze knippen al lang geen ketting meer door,, ,gewoon een slijpmolen op batterij en op 3 seconden zitten ze er door...

Edited by panman1100

• Author

Voor sommige dieven zal lawaai een hekel item zijn,,, die van mijn broer hebben ze gewoon doorgeslepen voor een vol terras met mensen.

Dat maakte hun blijkbaar niets uit. Ze waren met zijn 2 op een motor, hebben voor een vol terras de ketting doorgeslepen terwijl iedereen er op zat te kijken,,, de mensen hebben mijn broer nog mooi ingelicht hoe ze te werk zijn gegaan en in welke richting ze zijn vertrokken,,, Maar niemand dus die ingegrepen heeft, dat is de wereld van tegenwoordig. Mijn broer had geen bakken op zijn motor en droeg zijn ketting onder zijn pak, nu neemt hij niet eens nog een ketting mee daar het toch voor niets goed is. Hij rijd gewoonweg nooit nog alleen en er zal dan altijd iemand (bekend) een oog op de motors houden. En BTW de motor is nooit terug gevonden.

Het hangt er van af hoe graag ze je motor willen hebben, was een kawa-ninja...

Elke vertraging zal je helpen uiteraard, maar om steeds met 2 of meer van die kettingen in me koffer rond te rijden zie ik ook niet zitten hahahaha

En gezien onze brommertjes niet zo gegeerd zijn door dieven zal een remschijfslot + dit extra stuurslot wel voldoende zijn om hem te laten staan vermoed ik. Onze brommers brengen nu eenmaal niet genoeg geld op voor de professionele dief denk ik.

• Administrators
Als je op een vol terras zonder verder geheimzinnig te gaan doen een slot doorzaagt denken de meeste mensen waarschijnlijk dat er niets aan de hand is. Het is vast jouw fiets, want zo in het openbaar een fiets aanpakken doe je niet als je een dief bent . . Ik denk dat als je voor €200 wat motorzaak-achtige stickers op een bestelbus plakt je iedere motor op je dooie gemakje mee kunt nemen zonder enige reactie van het publiek!
  • Author

Wel Marcel ik denk dat je daar meer dan gelijk in hebt,,,, Daarbij komt dat de meeste mensen zich ook niet willen bemoeien met dergelijke zaken al zouden ze zelfs denken dat het dieven zijn?

Maar heir kwamen 2 mannen op 1 motor aan ze hebben de ketting doorgeslepen en het stuurslot overgestapt en ze hebben de motor van mijn broer niet gestart maar 1 is erop gaan zitten en dan met zijn arm aan de andere motor gaan hangen zo zijn ze vertrokken,

Waarschijnlijk heeft hij er naderhand wel een zere arm aan overgehouden maar de motor was wel weg en nooit nog wat van gehoord...

Maar zoals we allen weten is er geen sluitend systeem om een motor echt 100% veilig weg te zetten, en al zeker niet als ze komen zoals jij zegt met een busje met IDD de juiste stickers er op zal zelfs niemen argwaan hebben....

reactie op GIBBEL inderdaad niemand zal wat vragen op een terras,eerder of zij soms helpen kunnen.

Tijdens mijn in werkkleren kwam ik in de mooiste kantoren-fabrieken-mediapark-e,t,c

Er is mijn nog nooit gevraagd wat komt u hier doen,vroeg mij wel een af ergens klopt dit niet zo makkelijk .

Wat dat betreft heeft een brutaal mens de halve wereld.