Jump to content

Hallo allen,

Ik ben met een projectje bezig om een extra rem licht te monteren bij m'n topkoffer en wil daarbij de stroom vanaf het achterlicht oppikken maar nu komt de hamvraag..... Hoe krijg ik het achterlicht unit eruit bij de st1100?

Gr. Mark

Featured Replies

Ik heb het zadel eraf gehaald en van binnenuit de juiste draden opgezocht en deze doorgeknipt en met zo'n typische autostekkerklem - zie 2e afbeelding - twee aftakkinkjes erbij gewurgd. Het was niet nodig het achterlicht te verwijderen ( ik kon ook niet vinden hoe :)). Het draadje loopt tussen zadel en kontje omhoog in een klein geboord gaatje in mijn topkoffer. Je ziet het alleen als je het zoekt

201801061717topkofferverlichting.JPG.4526234bda3e277805f309f90326f7de.JPG

Overigens is mijn topkoffer verlichting 'contourverlichting', geen remlicht. Het ledlicht is in werkelijkheid wat zachter als op de foto

IMG_20190104_173235.jpg.d37fe7328ddf4b5c54348bdf0e6b7aaf.jpg

• Author
Ok, dan ga ik ook even zoeken...ik wil hetzelfde wat jij in je koffer heb maar dan nog met remlicht erbij... Ziet er gaaf uit vindt ik...
  • Author
Ben er achter hoe het achterlicht er uit moet maar tijdens het testen van de knipperlichten even kortsluiting gemaakt.... Waar zit de zekering van de richting aanwijzer?
...ik wil hetzelfde wat jij in je koffer heb maar dan nog met remlicht erbij... Ziet er gaaf uit vindt ik...

De topkoffer is een Givi E50 Maxia uit 2000 of zo. Ik heb bij de Action twee ledstripjes gekocht van €3,99 p.st. (of was het nou €2,99 p.st...). Die ledstripjes zijn eigenlijk bedoeld om bij oudere auto's om de koplamp te plakken om de auto te pimpen, maar ze zijn uitstekend achter het rode plastic van de topkoffer te plakken. Ik rij er nu een jaar mee en ik ben nog steeds heel tevreden over de extra zichtbaarheid en de 'looks'.

Edited by DuinPan

Maar jullie krijgen nu de koffer er niet meer af veronderstel ik?

Ik zou het ook wel willen hebben maar dan wel met een waterdichte stekker,,, Al zijn er GIVI koffers waar er gewoon contacten op zitten heb ik al begrepen zodat je de koffer er gewoon ook weer op en af kan halen...

Voor mij hoeft de topkoffer er nooit af, maar soms moet het. Ik heb daarom onder het zadel wel stekkertjes en contrastekkertjes in de bedrading die ik zo los kan trekken.

ik kan de koffer er zo afhalen, ik heb die zogenaamde maakcontacten, 2 pennetjes die in de bodem van de koffer zitten en 2 contacten in de grondplaat.

werkt super.

[automerge]1546681918[/automerge]

Edited by Henk2511

• Author
Ik maak m inderdaad ook gewoon met stekker .. niet dat ik de koffer eraf doe maar je weet maar nooit.

Ik heb op mijn Pan de draadverbinding van mijn topkoffer vervangen door 2 contacten van het merk Givi zoals Henk 2511 schrijft.

Super handig op deze manier.

Rijd ik zonder mijn koffer dan plaats ik een plastieken dopje ( wat overigens mee was geleverd ) over het contact van de grondplaat.

https://www.rad.eu/nl/c/p/11447-givi-bodemcontact-remlicht-z995m.htm

https://www.rad.eu/nl/c/p/11446-givi-plaatcontact-remlicht-z880.htm

Ik heb het over een originele koffer van een 1300.

Geen idee of zoiets kan bij de koffer en grondplaat van een 1100.