Jump to content

Nieuwe Kaarten voor Zumo 595 Versie 2019.30

Featured Replies

Niet alleen voor de 595 maar voor alle nieuwere gpsen o.a.de 340/345/350/360/365/390/395/396 en de 590

Dit betreft de NTU Kaart

Heb net de 395 aan de laptop gehangen maar ik kreeg nog geen update naar 2019.30 (een software update en kaart 2019.20)

en ik kan me niet voorstellen dat de data aan wegen zo snel verandert dat een update ruim 7 gb moet zijn

5 jaar geleden had ik aan 4 gb nog ruim genoeg

hoe zou dat nu komen ?

Is het niet vaak zo, dat als je de nieuwe kaart installeert, deze naast de oude kaart komt te staan. Dan heb je 2 of zelfs 3 kaart versies op je navi staan.

Weg ruimte!

Voor de mensen die het nog niet weten: met JaVaWa Device Manager kan je je navi en SD kaart onderhouden en oude kaarten eerst opruimen zodat er voldoende ruimte aanwezig blijft (zie afbeelding van Polleke. Dat is JaVaWA).

en ik kan me niet voorstellen dat de data aan wegen zo snel verandert dat een update ruim 7 gb moet zijn

5 jaar geleden had ik aan 4 gb nog ruim genoeg

hoe zou dat nu komen ?

Het zijn niet de verandderingen aan de wegen die de bestanden groter maken ,maar de wegen in de oost bloklanden die er nog niet opstonden,en nu erbij komen,en dat zijn hele gebieden,die maken da kaarten groter
  • Administrators

Hmm, ik dus rap een 8 GB Kingston SD kaartje gescoord (nog geen €5 inc. verzenden, dus dat kan erger) en in de Zumo geduwd. Heeft-ie 'm opeens niet meer nodig! Die SD kaart is leeg gebleven tijdens de update; blijkbaar paste het nu opeens wel in het interne geheugen. Misschien dat de eerste updatepoging wat tijdelijke bestanden heeft geruimd of zo . . Er is nu, na de update, iets minder dan een gig nog vrij.

Dat de database steeds groter wordt is waarschijnlijk te wijten aan het toenemen van het dekkingsgebied en het vergroten van de hoeveelheid details.