Jump to content

Bij voorgaand onderhoud al vreemde dingen aangetroffen bij mijn Pan, en nu weer zo een!

Zonder noodzaak een RVS uitlaat systeem op de kop getikt, met het plan deze binnenkort te plaatsen. Wat ik nu weer heb?? De collector en de uitlaten zijn aan elkaar gelast. Eigenlijk zonde om hem er onderuit te slijpen.

Dit is toch niet zoals de Pan in 1999 geleverd is???

Featured Replies

• Author
In mijn geval niet Henk. Beiden zijn gelast. Ik zou de zaak in zijn geheel kunnen demonteren door ook de bok te demonteren maar dat is geen optie. Dan is mijn optie, zo laten of de slijpschijf erin? Ik ga e.e.a eens goed op een rijtje zetten. Moet er tenslotte ook mijn centen mee verdienen.
Nooit geweten dat er ook maar een van de uitlaten (links en rechts van het achterwiel) vast zitten aan de collector. Of bedoel je het bochtenwerk? Gedeelte tussen de motor/cylinders en de collector ter hoogte van de middenbok?
  • Author

@Nero, ik wist dat ook niet. Technisch is het netjes gedaan. Er lijken metalen bussen over de flenzen van de linker en rechter uitlaat gelast te zijn.

Binnenkort ga ik de uitlaten verwijderen om mijn RVS set te plaatsen. Ga dan wat foto's maken voor de geïntegreerde. Nu even geen vrije tijd meer i.v.m start andere werkplek.

• 3 weeks later...
  • Author
Ik ga, volgend weekend, proberen ze er netjes door te slijpen en te vervangen. Mogelijk kan ik dan iemand anders nog een plezier doen met het gedemonteerde spul.