Jump to content

Ik overweeg om mijn ST1100 in te ruilen op een ST1300.

Reden van inruil: de modernere techniek, ABS en het modernere design.

Twijfel ten dele omdat er nogal wat verhalen rond gaan mbt het weggedrag.

Vraag mij daarom ook af of het beter is een nieuwer type van 2004-2005 met hogere km stand (buget reden)

in plaats van een ouder type met lagere km stand aan te schaffen.

Is er iemand die hier meer over zou kunnen melden?

De Yamaha 1300 zou ook een optie zijn, vind het design persoonlijk iets mooier (iets minder lomp).

• Replies 51
  • Views 4.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Rond de 240 trilt t wat, daar heeft de fjr1300 ( heeft een vriend van mij) geen last van, maar ja wat heb je aan 240, als je normale snelheden rijdt is er geen betere denk ik dan de st1300 en met de st1300 zit je meer uit de wind dat de fjr.
  • Author
Bedankt voor de snelle reacties, is er een belangrijk het verschil tussen het 2002 model en de nieuwere versie van 2004/2005 ?

Ik heb al verschillende st1300-den gehad en moet zeggen dat deze wat luxer is dan de 1100.

Maar heb ook een paar ST1100 ABS- TCS gehad, en ik vind die toch ook dat ze er nog mogen zijn.

Edited by marc pan

de mijne is van 2008, en met de ruit omhoog en helm open naar 214 km/h (gps) niks gewobble wel heb ik de achterveer vrij strak staan en weeg 100++ het schijnt dat je met duo stabieler rijdt als alleen suc6 met de aankoop.

Ik zou gewoon verder zoeken en als je wat voor jou interessants en betaalbaar gevonden hebt het hier posten en om een reactie vragen.

Mijn advies is wel om niet vanwege het budget op zaken als een topkoffer, winddeflectors, verstelbare ruit te besparen.

Achteraf zijn deze helemaal niet te betalen.

Je schrijft dat je ook van wegen de techniek (o.a. ABS) wil over stappen naar de 1300. Je zou ook kunnen overwegen om een 1100 met ABS te kopen. Ik vind de 1300 prima rijden maar met de 1100 heb ik 11 jaar lang met heel veel plezier gereden. En de 1100 is best een stuk beter voor een klein budget.

De FJR heb ik ook overwogen maar na een proefrit wist ik zeker dat die het niet zou worden.

Ik lees ook iets als gevoel, (aangaande de 1100 waar je nu mee rijdt). Als dat niet goed zit Wegdoen dat ding. Maar overweeg goed wat je plannen (en je butget) zijn voor de toekomst. Voor je het weet ben je duizenden euro's verder en nog ontevreden.

Succes met zoeken naar iets van jouw interesse

Ik heb beide gereden, de FJR en de ST1300.

Aan die FJR mankeerde wat maar los daarvan zat ik er niet goed op, te sportieve zit en ik vond het stuurgedrag niet zo denderend maar dat is persoonlijk.

De ST1300 voelde meteen als thuiskomen, moet ik wel zeggen dat er bij mij een Bagster zadel op zat (origineel vind ik veel te hard) en Helibars stuurverhoger waardoor de zit nog prettiger was.

Ik had een 2002, ook met een verstelbare ruit.

• Moderators

Lijkt me niet zo heel moeilijk. ...........een st1100 natuurlijk.

Maar pak pen en papier........

Wat kan ik besteden?

Wat wil ik perse hebben aan opties

Dan ga je kijken wat er mogelijk is en dan weet je het. Tip neem je tijd en als je de mogelijkheid hebt om wat langer te kijken doe dat dan vaak komt er vanzelf iets voorbij wat je past.

Ondanks dat ik me had voorgenomen om niet zo hard te gaan rijden zit ik tegenwoordig op de snelweg regelmatig tegen de 160 a 170 km/uur aan.

Totaal geen wobbel of andere vreemde trillingen met de motor.

Mijn fiets is wel van 2014 en volgens Co Snoek is het wobbel verhaal met de latere versies er bijna geheel uitgehaald.